Європейська організація з ядерних досліджень CERN оголосила про відкриття нової елементарної частинки. Це може бути той самий гіпотетичний «бозон Гіґза», або «Божа частинка» – найменша неподільна складова атома, що  має пояснити походження Всесвіту і підтвердити теорію Великого вибуху. «Це ключова мить. Я думаю, що ми всі можемо пишатися та радіти. Але це лише початок. Це відкриття має вирішальне значення для майбутнього, і воно сталося в потрібний час. Вважаю, що ми можемо бути дуже оптимістичними», – повідомив гендиректор CERN Рольф-Дітер Хоєр. До речі, саме для пошуків бозона Гіґза  спорудили Великий адронний коллайдер вартістю 10 мільярдів доларів. Адже ця частинка була передбачена вченим Пітером Гіґзом ще у 60-х роках минулого століття. Однак нікому ще не вдавалося отримати підтвердження її існування експериментальним шляхом. Якщо існування бозона підтвердять остаточно, «Стандартна модель» світобудови стає повністю вкомплектованою. Одинадцять інших елементів цієї моделі було відкрито раніше. Утім, якщо це не підтвердиться, фізикам доведеться будувати нову модель елементарних частинок. Як зазначає доктор Малькольм Ферберн, викладач фізики Лондонського королівського коледжу: «Це відкриття не змінить нашого повсякденного життя. Йдеться про фундаментальні знання щодо походження маси та Всесвіту. Про розуміння того, з чого створені елементарні частинки, звідки вони беруть масу, яку мають. Але відкриття не матиме практичного застосування. Може, за кілька тисяч років ми придумаємо, як використовувати поле Гіґза, але не в найближчому майбутньому». За матеріалами ua.euronews.com