Найбільша соціальна мережа – Facebook, імовірно, вже досягла піку своєї популярності, і невдовзі інтерес користувачів до неї почне згасати. Такого висновку дійшли вчені з німецького Інституту програмного аналізу та інформаційних систем (IAIS) при Товаристві імені Фраунгофера (об’єднання 67 німецьких інститутів прикладних досліджень).

Це не перше подібне дослідження, що пророкує проекту Марка Цукерберга швидке забуття. Цього разу експерти проаналізували динаміку користувацького інтересу до 175 різних сервісів в інтернеті та підтвердили циклічну природу соціальних мереж: вони швидко набирають популярність, але так само швидко втрачають її.

До поля зору вчених потрапили такі соціальні мережі, як Twitter, VKontakte, Google+, LinkedIn тощо й інші інтернет-сервіси – AirBnB, Amazon, Groupon, Spotify, eBay і т.д. Пошукові дані збирали по 45 країнах. Велика частина соціальних сервісів підпорядковується одному і тому ж закону: в якусь мить усі вони переживають бум популярності, а потім спостерігається необоротне зниження інтересу.

 Facebook – не виняток, і колективна увага характеризується за тією ж схемою, стверджують Керстінг і Баукхаге. Різні моделі аналізу пошукових даних розходяться в оцінці швидкості, з якою знижуватиметься популярність Facebook, але найбільш нейтральна передбачає, що до 2017 р. інтерес до соцмережі скоротиться на 50 % щодо поточного рівня.

Автори застерігають, що їхній аналіз не дає змоги робити прогнози про зниження кількості користувачів Facebook в абсолютних величинах.

Утім, дані самої компанії натякають на те, що Facebook справді відчуває деякі труднощі з підтриманням уваги наявних користувачів і залученням нових. Якщо до кінця III кварталу 2013 р. приріст щомісячної аудиторії соцмережі становив 18 % (у річному вираженні), то наприкінці 2013 р. – 16 %, а до кінця I кварталу 2014 р. – уже 14 %.

Останнім часом Facebook також зазнає критики за використання персональних даних своїх користувачів у рекламних інтересах, а також за психологічні експерименти з відображенням постів у призначених для користувача стрічках новин. Нещодавня новина про те, що соцмережа проводила “експеримент з емоціями” майже 700 тис. своїх користувачів, фільтруючи їхні “френд-стрічки” за параметром позитивності або негативності постів, викликала гостру реакцію інтернет-спільноти.

За матеріалами  innovations.rbc.ua

 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *