Міністерство освіти і науки України надіслало до департаментів (управлінь) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій, інститутів післядипломної педагогічної освіти для використання в роботі інструктивно-методичного листа «Про стан та особливості діяльності працівників психологічної служби системи освіти в 2014-2015 навчальному році» та перелік рекомендованих джерел і фахових періодичних видань.

Зокрема, в листі зазначається, що події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай складна соціально-політична ситуація в суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту та психологічної допомоги як дітям і окремим людям, так і цілим соціальним групам.

Майже рік Україна переживає складну соціально-політичну ситуацію. Тривають бойові дії в Донецькій і Луганській областях, не зменшується потік біженців з окупованих Криму і Севастополя. Десятки тисяч людей змушені покинути свої домівки і тимчасово перебратися до інших регіонів нашої держави. За останніми даними Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ), понад 230 тисяч людей стали вимушеними переселенцями. Є сім’ї, які втратили житло, своїх близьких, є поранені.

За даними психологічного дослідження, що проводилося під егідою Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) у Донецькій області, майже 40 % дітей віком 7 – 12 років та більше половини дітей віком 13 – 18 років стали безпосередніми свідками подій, що пов’язані з війною. Відповідно, 14 % та 13 % бачили танки та іншу військову техніку, 13 % та 22 % бачили бої та сутички, 4 % і 15 % побиття знайомих людей, 6 % і 5 % стали свідками погроз застосування зброї. Декілька дітей з опитаних бачили вбитих і поранених. 76 % дітей віком 7 – 12 років та 43 % дітей віком 13 – 18 років відчували страх, коли ставали свідками вищеописаних подій.

У зв’язку з цим МОН наголошує на необхідності вжиття заходів щодо максимального забезпечення навчальних закладів практичними психологами та соціальними педагогами, методистами з психологічної служби районних (міських) методичних кабінетів, працівниками навчально-методичних кабінетів (центрів) психологічної служби системи освіти і налагодження належного психологічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу. При цьому це стосується не тільки Донецької і Луганської областей, а всієї системи освіти України.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *