Вертольотобудівна компанія Sikorsky повідомила про розробку вертольотів з системою штучного інтелекту. Кінцевою її метою є створення автономної системи управління, а поки що літаюча лабораторія на основі вертольота S-76 здійснила два випробувальні польоти. Розробники, зайняті в проекті Matrix, розраховують згодом повністю виключити людини з процесу управління вертольотом. Як пояснили в компанії, на сьогодні системи автоматичного управління дають призводять до аварійних збоїв у середньому один раз на тисячу льотних годин і це прийнятно тільки для порівняно недорогих безпілотних апаратів. Передавати подібним системам контроль над вертольотом занадто дорого, не кажучи вже про неприйнятність такого ризику для пілотів. Надійність автономних систем управління необхідно збільшити як мінімум в сто разів. Для налагодження й випробування програми управління інженери переобладнали списаний цивільний вертоліт S-76. Льотчик-випробувач, що сидить за штурвалом, может оперативно перемікати апарат на ручне управління. Перший політ відбувся 26 липня, другий ще через тиждень, але з часом планується проводити випробування щодня. Програма Matrix фінансується за рахунок самої компании, але її представники не приховують того, что орієнтуються в першу чергу на військовіх замовників. На думку експертів Sikorsky автономна система керування дозволяє вирішитиодразу дві різні проблеми. Наділені штучнимх інтелектом вертольоти зможуть самостійно продовжити політ в умовах, якщо від пілота не надходять команди: наприклад, якщо він поранений, або якщо зв’язок оператора з безпілотником заблоковано супротивником. Крім того, у міру вдосконалення системи можна буде говорити про допомогу пілоту у складних ситуаціях на кшталт посадки під час піщаної бурі або на палубу авіаносця під час шторму. За матеріалами Lenta.ru

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу