У нинішній неспокійний час, коли вся увага зосереджена на сході країни, де, по суті, триває справжня війна,  є ще одне поле бою. Це війна за наше інтелектуальне майбутнє, за нашу талановиту молодь, яка масово виїжджає на навчання за кордон і в більшості випадків залишається там назавжди. І цей процес почався не сьогодні і навіть не вчора – це, на жаль, тренд останніх років, що набуває катастрофічних масштабів.

Усі ці роки держава крізь пальці дивилася на цю проблему. І ось тепер, коли Україна впевнено наближається до точки неповернення, ризикуючи за найближчі роки остаточно розгубити свій інтелектуальний потенціал, який дістався їй ще з часів Союзу, стало зрозуміло, що потрібна революція. Революція у сфері вітчизняної освіти.

Перший і дуже значний крок уже зроблено – це прийняття Закону України “Про вищу освіту”, за який розгорнувся справжній бій. Але після першої перемоги повинні бути й наступні – тільки в такому разі може бути здобута остаточна перемога над корупційною системою в освіті, що тривалий час розвивалася і прогресувала.

І ось зараз у Києві готується наступний удар по хребту цього динозавра – впровадження в систему шкільної освіти принципу «гроші ходять за учнями».

Ця, безумовно, революційна ініціатива для України, хоч вона широко й успішно застосовується в розвинутих країнах, де рівень освіти є одним із найвищих у світі. Суть цього принципу в тому, щоб відмовитись від централізованих (а отже й непублічних) субвенцій шкільних установ, а закріпити бюджетні кошти за конкретним учнем, який, обираючи той чи інший навчальний заклад, «приносить» йому гроші, таким чином створюючи здорову, чесну та відкриту конкуренцію між школами.

Як ми знаємо, ця ініціатива належить Ганні Старостенко, яка нещодавно стала заступником глави КМДА з гуманітарних питань. І те, що чиновник, який саме і курує цю сферу, з перших днів роботи взялася за реалізацію такого непростого завдання, дає надію на те, що цей механізм усе-таки буде запущений, після тривалих дискусій, планів і нереалізованих намірів її попередників.

Наостанок треба зазначити, що в разі перемоги «освітньої революції» в Києві, цей досвід можна буде вже з меншим спротивом (а він буде, ще й який!) запроваджувати як в інших областях України, так і у вищій школі серед ВНЗ.

Тоді ми насправді зможемо перемогти корупцію в сфері освіти, що дасть змогу якісно підвищити рівень навчання, Україні стати конкурентною у світі і дати можливість молоді залишатися на Батьківщині, а не виїжджати в пошуках кращої освіти за кордон, тим паче, що ця інновація не потребує додаткових великих фінансових вливань.

Напевно, недарма кажуть, що всі революції починаються в столицях.

Керівник Європейського Проекту “Розвиток професійних компетенцій фахівців України”

Директор консалтингового центру “Європейська технічна допомога”,

к.е.н., Сисун Владлен Вікторович

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *