Першокласники стануть учасниками пілотного проекту «Розумна дитина» - luiyy1 вересня 2014 року стартує пілотний проект «Розумна дитина» з апробації Національного продукту для освіти, розробленого спільними зусиллями представників Міністерства освіти і науки України, компаній Intel Україна, «Майкрософт Україна», «Навігатор», Prestigio Україна, мультимедійного видавництва «Розумники», Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, управління освіти Оболонського району та директорів СШ № 14 і ЗНЗ № 225.

У Києві в бізнес–центрі «Олімпійський» було презентовано новітній педагогічно–інформаційний проект «Розумна дитина». 

Сьогодні, щоб досягти успіху в XXI столітті, сучасні школярі повинні мати всі необхідні навички та можливості для реалізації свого потенціалу в школі, інституті та повсякденному житті. Впровадження в систему освіти інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є основою та запорукою перезавантаження й трансформації вітчизняної системи освіти. Використання ІКТ передбачає наявність комп’ютерних пристроїв, сучасного програмного забезпечення, відповідного локального учнівського та вчительського контенту, доступу до всесвітньої мережі та підготовку вчителів до нової освітньої доби.

Провідні IT-компанії, володіючи досвідом та експертизою у сфері впровадження сучасних освітніх програм, допомагають державним органам і викладачам розробляти ефективні програми, що трансформують сучасні освітні процеси і пробуджують інтерес школярів до знань. Комплексний підхід і великий досвід реалізації інноваційних проектів дають змогу учням досягати значно вищих результатів, розширюють можливості для розвитку і допомагають створити інноваційну економіку.

Поєднуючи досвід роботи з мільйонами вчителів і школярів у всьому світі, компанії Intel Україна, Microsoft Україна та вітчизняні компанії «Видавництво «Розумники»» і TOB «Навігатор» об’єднали свої зусилля для впровадження освітнього проекту в українських школах, що втілився у пілотний проект «Розумна дитина».

У рамках проекту пропонуються пристрої, програмні продукти та засоби для професійної роботи вчителів із використанням ІКТ в учнівському середовищі. Доцільність використання засобів ІКТ із застосуванням відповідної методики є актуальною і, як показує досвід, учні й учителі недостатньо користуються ними, не визнають їх пріоритетними у здобутті знань, умінь, навичок і компетентностей як під час навчання, так і під час самоосвіти через відсутність відповідного навчального контенту (електронних освітніх ресурсів).

1 вересня 2014 року учні двох перших класів київських шкіл № 14 і № 225 стануть учасниками пілотного проекту «Розумна дитина». На них чекає інноваційне комплексне IT-рішення для навчання, що охоплює комп’ютер Impression 110ES Palace Hill на базі процесору Intel® Atom™ та ОС Windows, програмне забезпечення і спеціалізовану інформаційно-освітню систему «Розумники», інтерактивний дисплей ОС Windows. Це рішення дасть змогу вчителям і учням сформувати нове освітнє середовище: спілкуватися та ділитися інформацією, створювати сучасний контент, відкривати нові можливості для реалізації своїх талантів.

Метою дослідження пілотного проекту «Розумна дитина» є створення умов використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій і електронних освітніх ресурсів під час навчання учнів початкової школи.

Середовище електронного навчання – це освітній простір, у якому відбувається формування в дітей якостей і вмінь, необхідних сучасній людині XXI століття, таких, як медіаграмотність, уміння працювати з інформацією та критично її оцінювати, здатність до вирішення творчих завдань, уміння мислити глобально, готовність працювати в команді, навички інформаційної культури, комп’ютерна етика й громадянська свідомість. Знання й уміння XXI століття сприяють формуванню в учнів самостійності й розвитку їхніх громадянських, професійних і лідерських якостей.

В основу ідеї покладено розуміння того, що на сучасному етапі розвитку засоби навчання дітей різних вікових категорій мають відповідати вимогам сьогодення. На допомогу підручнику й зошиту, ручці та олівцям має прийти сучасний цифровий засіб навчання – шкільний інтегрований планшет. Але для якісних змін в освіті розробити та запропонувати лише навчальний технічний пристрій замало. Важливо знати, яким змістом його наповнити. Треба створити освітній простір нового покоління – навчальне електронне середовище з педагогічно виваженими електронними освітніми ресурсами. У такому середовищі у дітей формуються якості і вміння, які необхідні сучасній людині XXI століття.

Якщо дитину буде підготовлено для легкого сприйняття сучасних технологій, вміння працювати, то вона вторує собі успішний життєвих шлях і зуміє забезпечити майбутнє своєї сім’ї, країни.

«Сьогодні ІКТ-насичене навчальне середовище учня є одним із основних компонентів, що формує його майбутнє. Тому завдання педагогів – створити такі умови навчання, за яких комп’ютер буде інструментом для здобуття знань, розвитку критичного мислення, компетентностей. відповідальності, самоорганізованості та самостійності, а не просто іграшкою, – каже одна з авторів ініціативи та науковий керівник проекту «Розумна дитина», директор Методичного центру інформаційних технологій в освіті управління освіти Оболонського району м. Києва, к.п.н., с.н.с. Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Світлана Литвинова. – Суспільству майбутнього потрібні працівники які могли б вирішуватити різні світові економічні, екологічні та соціальні питання в тих умовах, про які ми ще не знаємо. Тому сьогодні учні маються навчатися за допомогою найновітніших, найсучасніших як педагогічних, так і інформаційно-комунікаційних технологій. Особливістю проекту «Розумна дитина» є технологія навчання учнів початкових класів за допомогою електронних освітніх ресурсів, тобто педагогічно виваженого електронного контенту – навчальної гри».

Вікторія Євтушенко, директор із розвитку бізнесу локальних Партнерів в Україні та країнах СНД компанії Інтел Україна, стверджує, що в будь-якому пристрої на платформі Intel – чи то це планшет, декстоп, ноутбук, смартфон або смартбоард, – крім інноваційних апаратних складових (процесор, об’єм пам’яті, екран, ОС), ключовим драйвером залишається контент. «Це те, для чого насамперед споживач обирає конкретний пристрій, який є лише «упаковкою» цього контенту. Наш споживач – дитина. Відповідно до даних дослідження «Діти і гаджети, 2014» у 60 % дітей віком 6-15 років є свій смартфон або планшет, – зазначає пані Євтушенко. – Наші діти швидко ростуть і ще швидше змінюють свої уподобання, тому кількість, якість, диференціація контенту також критичні, як і правильно підібраний за своїми основними характеристиками пристрій. Поєднання апаратних і програмних напрямів на базі ідеї, розробок, нових бізнесів, стартапів та узгодження на рівні держорганів відкривають нові та цікаві можливості для локальних партнерів. І, як результат, формує вектор розвитку держави». Як вважає представник компанії, першокласники 225-ї і 14-ї київських шкіл, усі учасники проекту «Розумна дитина» – від державних органів і представників локального бізнесу до рівня міжнародних корпорацій, – беруть на себе найважливішу і непросту місію розвитку України.

У рамках реалізації проекту «Розумна дитина» компанія Майкрософт надає повну підтримку ініціативі українських виробників техніки та прикладного програмного забезпечення. Компанія допомогла поєднати унікальні технічні характеристики пристрою виробництва компанії «Навігатор» із найсучаснішою операційною системою та пакетом офісних програм, пристрої було інтегровано в контрольовану вчителем шкільну мережу, забезпечено батьківський контроль і захист дітей від небажаного контенту в онлайні, а також надано розробникам видавництва «Розумники» сучасні інструменти розробки для втілення їхньої педагогічної інновації у формі ігрового навчального середовища. Окремим напрямом є постійна підтримка вчителів і навчання сучасних методик викладання у форматі «1 учень – 1 комп’ютер».

Ольга Свириденко, керівник відділу з роботи з закладами освіти і науки «Майкрософ Україна», каже: «Компанія Microsoft вже багато років інвестує в освіту та розвиток інноваційних форм викладання, щоб і викладачі, і учні могли реалізувати свій потенціал за допомогою технологій Використання пристроїв для навчання – це вимога сьогодення, але обов’язок навчальних закладів – правильна педагогічна методика їх застосування. Педагогічний експеримент «Розумна дитина» поєднує всі необхідні компоненти для розвитку творчих і розумних дітей, які через гру засвоюватимуть знання та розвиватимуть необхідні в житті навички».

Мультимедійний освітній контент видавництва «Розумники» – лінійка електронних педагогічних ігор для учнів молодшої школи, які розроблені мультимедійним видавництвом «Розумники» на базі авторських матеріалів українських науковців, психологів і педагогів. Яскраві та цікаві завдання, продумана система мотивації – все це перетворить уроки в захоплюючі заняття. Гра мотиваційна по самій своїй природі, вона вимагає від учасників ініціативності, творчого підходу, уяви, цілеспрямованості та наполегливості. Усі ці чинники значно підвищують ефективність пізнавальної діяльності.

Олександр Кохан, директор видавництва “Розумники”, так визначає концепцію освітнього контенту: «За словами С.Л.Рубінштейна, гра – основний вид діяльності дитини. Гра зберігає і розвиває дитяче в дітях, вона їхня школа життя і практика розвитку. У видавництві ми створюємо те, що подобається дітям і розвиває їх…».

Інтерактивний дисплей Prestigio MultiBoard має рідкокристалічний дисплей Full HD з діагоналлю 55 дюймів (139 см), сенсорний, мультитач на 6 дотиків, вбудований комп’ютер на базі процесора Intel® Core™ І5, працює на ОС Windows 8.1 Pro. Дисплей має вбудовані аудіодинаміки, комплект спеціалізованого програмного забезпечення Prestigio EasiNote. Prestigio EasiMeeting, Prestigio EasiShow. Prestigio EasiSign. Доступ до інтернету забезпечує Wi-Fi модуль, а управління спрощує наявність дистанційного управління.

Система управління класом Classroom Management забезпечує взаємодію між вчителем і учнями при використанні шкільних комп’ютерів, що є необхідним для успішної реалізації моделі навчання «1 учень – 1 комп’ютер». Програма створена для організації групової роботи в класі і контролю знань. Ефективна організація навчального процесу, реалізована в програмі, дає змогу витрачати менше часу на управління навчальним процесом і більш активно використовувати нові педагогічні технології в навчанні учнів.

Науковий консультант проекту, директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, доктор технічних наук, професор, академік НАПН України, Валерій Биков, зазначив: «Міжнародне співробітництво зі створення інтегрованих засобів і технологій хмароорієнтованого навчального середовища – визначальна умова сучасного етапу розвитку інформатизації освіти України».

За інформацією управління освіти Оболонського району м. Києва

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *