11 серпня 2014 року в Міністерстві освіти і науки відбулося друге засідання робочої групи з розроблення проекту Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів України в 2015 році. Обговорення відбулося за участі Голови парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілії Гриневич, першого заступника міністра освіти і науки Інни Совсун, директора Українського центру оцінювання якості освіти Ігоря Лікарчука, представників вищих навчальних закладів і громадських об’єднань. Під час засідання Лілія Гриневич зазначила, що без вирішення супутніх питань тестування зовнішнього незалежного оцінювання неможливо ефективно розробляти Умови прийому до вищих навчальних закладів. Голова Комітету ВРУ з питань науки і освіти порушила питання оцінювання тестів: «124 бали під час складання тестів ЗНО – це формальна межа, за якою стоїть зовсім інший зміст тестів різних років, із різних предметів» На думку Лілії Гриневич, треба змінювати підходи оцінювання тестів і замінити 124 бали (з непрофільних предметів), 140 (з профільних) балів на «склав» і «не склав». Зокрема, пропонується з кожного тесту на базі Українського центру оцінювання якості освіти створити експертну групу, яка визначатиме, в скільки балів оцінюватиметься межа –«склав», «не склав». За словами Голови Комітету, необхідно скасувати прийняття вищими навчальними закладами сертифікатів різних років, запровадити дворівневі тести з «фонових» предметів. «Необхідно спробувати зараховувати державну підсумкову атестацію для тих, хто складає ЗНО. Ця пропозиція палко схвалюється спільнотою середньої школи», – зазначила Лілія Гриневич і додала, що тема різнорівневих тестів стане актуальною, якщо буде вирішено питання з ДПА в школах. Народний депутат звернула увагу учасників наради на кількість тестів ЗНО та закликала закласти в Умови прийому обов’язковий тест з української мови. Лілія Гриневич також запропонувала розпочати нову систему розподілу державного замовлення на рівні експерименту: «Щоб запустити таку програму в національному масштабі, необхідний тестовий режим, експеримент з її апробації, де абітурієнти визначатимуть перелік вищих навчальних закладів, куди вони хочуть вступити, й таким чином складатимуть рейтинг». Директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук підтримав пропозиції Голови парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілії Гриневич та наголосив, що насамперед необхідно визначитися з переліком предметів зовнішнього незалежного оцінювання, який буде визначено Умовами прийому. «Для провідних університетів більша кількість предметів – це оптимальна модель для вибору кращого студента», – зазначив Ігор Лікарчук. Директор УЦОЯО також звернув особливу увагу на проблему сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання минулих років, які треба скасувати, щоб «не створювати прецедент вільного маніпулювання результатами тестів ЗНО». Звертаючись до учасників робочої групи, перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун наголосила, що усі пропозиції обов’язково знайдуть відображення в проекті Умов прийому 2015 року, який уже наступного тижня оприлюднять для громадського обговорення.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу