Повна назва цієї знакової для науковця книги “Болонський процес та нова парадигма вищої освіти”. За словами її автора, пришвидшенню виходу у світ  праці сприяли дві обставини: штормове море під час його літньої відпустки і цьогорічний Форум видавців. Модератором презентації був проректор Українського католицького університету, кандидат фізико-математичних  наук Павло Хобзей. Він нагадав присутнім, що буквально днями набув чинності новий Закон України про вищу освіту. “Ми радіємо цьому важливому законодавчому актові, — наголосив Павло Хобзей, — але водночас  розуміємо, що він далеко не все вирішує. Прийняття Закону створює нові можливості для змін, спонукає нас до змін. Книга Юрія Рашкевича буде своєрідною підказкою, як здійснювати ці зміни, базуючись, зокрема,  на засадах Болонської декларації”. Промовець звернув увагу присутніх на те, що монографія “Болонський процес та нова парадигма вищої освіти” написана простою і зрозумілою мовою, а оскільки автор є доктором технічних наук, його мова є ще й логічною і системною. Його підтримали й інші учасники обговорення, які теж відзначили, що книгу легко читати. Але сам автор застеріг: є кілька розділів, які треба не просто читати, а вивчати. Професор Юрій Рашкевич, презентуючи свою монографію, наголосив, що він хотів донести до читача цілісність і системність вищої освіти, починаючи від Європейських рамок кваліфікацій, через Національну рамку кваліфікацій, майбутні галузеві рамки, стандарти освіти, навчальні програми університетів і навчальних дисциплін. Одне з положень Болонської декларації, зокрема, передбачає прозорість і зрозумілість навчальних програм, аби всі їх однаково розуміли. Треба говорити однією мовою, своєрідним сучасним загальноєвропейським освітнім есперанто. Коментуючи назву своєї праці, автор зазначив, що він не вигадав нової парадигми вищої освіти. Ця парадигма реалізується упродовж  кількох років у США і деяких європейських країнах. Серед її складових такі поняття, як студентоцентризм, орієнтування не на процес, а на результат навчання. З ухваленням нового Закону про вищу освіту українські університети набувають більшої академічної свободи. Нині ніхто не примушуватиме під чийсь зразок переписувати зміст навчальних програм. Але описати ці програми зрозумілою і звичною для освітнього загалу мовою стає повсякденною потребою. Ця книга розрахована на широку академічну спільноту. Особливо важливо, щоб нею скористалися ті фахівці, які невдовзі формуватимуть Національне агентство з якості вищої освіти,  проводитимуть ліцензування та акредитацію напрямів підготовки спеціальностей і дисциплін. Ліцензування і акредитація, за образним висловлюванням автора,  не є “караючим мечем революції”, а одним із найважливіших інструментів покращення якості освіти, розвитку навчального закладу, досягнення ним же задекларованих цілей. На завершення  Юрій Рашкевич подякував рецензентам своєї праці — першому віце-президенту Національної академії педагогічних наук України академіку Володимиру Луговому, доктору педагогічних наук, менеджеру аналітичної роботи Національного Еразмус-офісу в Україні професорові Жанні Талановій, першому проректорові Українського католицького університету,  доктору філософських наук професору Тарасові Добку. Високу оцінку книги “Болонський процес та нова парадигма вищої освіти” дали колишній заступник міністра освіти і науки України Борис Фініков, колишній заступник голови  Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України Степан Давимука, проректор Львівського національного університету імені Івана Франка професор Марія Зубрицька. Учасники обговорення висловили побажання, аби  автор не зупинявся на цьому і невдовзі видав другу книгу з цієї тематики, а також сприяв популяризації та поширенню книги через різні засоби інформації.                              Прес-служба Національного університету  “Львівська політехніка”

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу