Учора відбулося засідання Правління Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України. У засіданні взяли участь голова Громадської ради Галина Усатенко, заступник Євген Кудрявець, голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Лілія Гриневич та члени Правління. Зокрема, голова профільного парламентського комітету розповіла про основні аспекти проекту закону України «Про освіту». За її словами, наразі ми законсервувалися в пострадянській системі освіти. І немає кращої нагоди, ніж зараз, щоб здійснити тектонічні ціннісні зміни. Однак реформи в системі освіти, які нас очікують, багато в чому можуть бути непопулярними. «Наша система освіти не відповідає демографічній ситуації. Співвідношення учень/вчитель в Україні зараз становить у середньому вісім учнів на одного вчителя. Для порівняння: в Європі від 14 до 18 учнів на одного вчителя», – зазначила голова Комітету ВРУ з питань науки і освіти. Лілія Гриневич пояснила, що таке співвідношення в Україні існує за рахунок маленьких сільських шкіл. Друга категорія – привілейовані школи, а саме з поглибленим вивченням іноземних мов, гімназії, ліцеї. Так, за словами голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, держава навіть своїм фінансуванням закладає нерівності. «Щоб зрозуміти глибину цього явища, можна подивитися на аналіз зовнішнього незалежного оцінювання. Діти з села мають у п’ять разів менше шансів вступити на бюджет до вищого навчального закладу. Якщо є іспит з англійської мови – в десять разів менше шансів», – зазначила Лілія Гриневич. Вона наголосила, що освіта перестала працювати як соціальний ліфт, і цю ситуацію необхідно терміново змінювати. Окремо Лілія Гриневич зупинилася на питанні забезпечення місць у дошкільних навчальних закладах. За її словами, весь світ йде шляхом зниження часу для обов’язкового дошкілля. Великобританія вже запровадила обов’язкове навчання з трьох років у системі дошкілля. «Лише в Києві на 100 місць у дитячих садочках 140 дітей. Необхідні нові механізми вирішення проблеми. А саме – дати можливість розвитку приватної ініціативи. Весь світ саме таким чином вирішує проблему дошкілля. Це маленькі садочки, які допомагають у працевлаштуванні молодих жінок із дітьми, їхньому працевлаштуванню, коли вони можуть залишити дитину в садочку», – наголосила Лілія Гриневич. Як зазначила голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, чинні вимоги для комунальних садочків, які є абсолютно «непідйомними» для приватного садочка, призводять до закриття шляху приватній ініціативі. Ті приватні садочки, які є, дуже дорогі, і ними не можуть скористатися звичайні громадяни. Вона акцентувала, що вирішення цієї проблеми має бути передбачене в новому законі України «Про освіту». Також Лілія Гриневич окреслила низку інших питань щодо відповідного законопроекту та закликала членів Громадської ради при МОН надавати свої пропозиції. Окрім того, члени Правління Громадської ради при МОН розглянули питання щодо затвердження плану роботи на  IV квартал 2014 року, створення Тимчасових робочих груп, організації наступного засідання Громадської ради тощо.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу