У курсантів ІІІ курсу льотного факультету Харківського університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба завершилася вивізна програма на новітніх легкомоторних літаках вітчизняного виробництва ХАЗ-30, йдеться на сайті Міністерства оборони України.

Протягом двох місяців на аеродромі Харківського аероклубу імені Валентини Гризодубової Товариства сприяння оборони України курсанти університету разом із досвідченими льотчиками-інструкторами виконували практичні польоти.

За словами командування видового військового вишу, вже другий рік поспіль курсанти-пілоти виконували вивізну програму ІІ курсу на легкомоторних літаках, а не на реактивних, як було раніше. Нещодавно впроваджену нову триступеневу концепцію підготовки льотчиків. Цим нововведенням передбачене перше ознайомлення з майбутньою професією, що відбуватиметься на низьких швидкостях із залученням машин типу ХАЗ-30. На другому рівні хлопці підійматимуться в небо вже на Л-39 «Альбатрос» і транспортних Ан-26. А на вищій сходинці підкорення неба курсанти сідатимуть у кабіну бойових літаків типу МіГ-29.

На церемонії завершення льотної практики курсантів привітали генеральний директор Харківського державного авіаційного виробничого підприємства «ХАЗ» Герой України Анатолій М’ялиця, виконувач обов’язків начальника університету військовий льотчик першого класу генерал-майор Андрій Алімпієв.

— Уже другий рік поспіль курсанти університету виконують практичні польоти на сучасному легкомоторному літаку ХАЗ-30. Цього року авіатори підійшли до початку практичних занять із міцним теоретичним багажем, а протягом практичних занять старанно вивчали тонкощі льотної справи, — зазначив начальник Харківського аероклубу Сергій Філатов.

Під час льотної практики курсанти-авіатори отримали по майже 26 годин нальотного часу. При цьому половину від практики було відведено самостійним польотам. Під наглядом льотчиків-інструкторів аероклубу кожен з курсантів уперше в житті підняв літак над землею та відпрацював такі польотні завдання, як політ по колу, поворот на 180 градусів, «гірка» та інші вправи на простий пілотаж. Усі польоти виконуватимуться на швидкості до 200 кілометрів за годину в діапазоні висот від 200 до 1000 метрів.

 — Ця програма — початковий етап підготовки льотчика, він дає змогу визначити, чи готовий курсант до подальшого навчання. До початку льотної практики всі майбутні авіатори успішно пройшли двотижневий курс наземної підготовки, який було сплановано з урахуванням досвіду минулорічної льотної практики на легкомоторних літаках, — пояснив начальник льотно-методичного відділення університету підполковник Андрій Терьошин.

За підсумками екзаменаційних польотів, 70 % особового складу виконали польотні завдання на оцінку «відмінно», решта отримали добрі оцінки.

Довідково: літак ХАЗ-30 призначений для первинного навчання пілотів аероклубів, льотних училищ військової і цивільної авіації, а також для виконання польотів приватними особами. Літак оснащений австрійським двигуном Rotax-912 ULS з тягнетрилопатевим повітряним гвинтом. Його максимальна швидкість — 200 км/год., довжина розбігу — 100 м, довжина пробігу — 100 м. Максимальна злітна маса літака становить 650 кг, максимальна посадкова маса — 650 кг, максимальна маса спорядженого літака — 565 кг, маса порожнього літака — 395 кг. Літак виконує зліт і посадку на повітряно-посадковій смузі зі штучним і ґрунтовим покриттям.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *