Учені Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» спільно з Харківським тракторним заводом розробили інноваційну двопоточну безступінчасту гідрооб’ємно-механічну трансмісію для колісних тракторів, що підвищує їх продуктивність, економить пальне й водночас суттєво зменшує психофізичні навантаження на тракториста. При цьому нова трансмісія значно дешевша закордонних аналогів, тож трактори виробництва ХТЗ залишаються в бюджетному сегменті ринку. Нова безступінчаста трансмісія дає такі переваги: забезпечує плавне безступінчасте регулювання швидкості сили тяги трактора; підвищує продуктивність праці; полегшує працю тракториста і покращує ергономіку трактора загалом; сприяє підвищенню надійності роботи двигуна; знижує витрату пального; дає змогу розвантажити штатну гальмівну систему трактора. «Нова розробка дасть змогу замінити ступінчасті механічні коробки передач, які вже десятиліттями використовуються у вітчизняних тракторах, постійно модернізуються, але все ж мають свою межу. Створена безступінчаста гідрооб’ємно-механічна трансмісія відповідає сучасним тенденціям світового тракторобудування і дозволяє Харківському тракторному заводу значно підвищити споживчі якості вітчизняних тракторів і зміцнити свою конкурентоспроможність на світовому ринку. Важливою перевагою нової трансмісії є те, що вона орієнтована не тільки на установку в нові трактори серії ХТЗ-170/240, але може використовуватися на вторинному ринку для тракторів серій ХТЗ-150К, 170 і 172», – коментує заступник директора технічного АТ «ХТЗ», завідувач кафедри «Автомобіле- і тракторобудування» НТУ «ХПІ», д.т.н., професор Вадим Самородов. Протягом останніх 15 років команда вчених НТУ «ХПІ» займається проблемами вдосконалення конструкцій і підвищенням показників тракторів виробництва ХТЗ. На профільній кафедрі «Автомобіле- і тракторобудування» створені і розвиваються два новітні наукові напрями – це структурний і параметричний синтез безступінчастих трансмісій транспортних засобів і просторово-топологічний підхід щодо визначення і прогнозування основних техніко-економічних показників тракторів. Створення наукоємної і високо уніфікованої безступінчастої гідрооб’ємно-механічної трансмісії для вітчизняних тракторів стало результатом тісної співпраці вчених кафедри «Автомобіле- і тракторобудування» університету та фахівців АТ «ХТЗ». Нова трансмісія захищена 3 патентами України, особливості її роботи викладені в низці статей в авторитетних наукових виданнях. Творчі ініціативи вчених, конструкторів і виробничників, а головне – їхню злагоджену спільну роботу постійно підтримують ректор НТУ «ХПІ» професор Леонід Товажнянський і Генеральний директор АТ «ХТЗ» Владислав Губін. На цьому етапі дослідні зразки трансмісії вже виготовлені, проведені заводські стендові випробування. Зараз нову безступінчасту трансмісію встановлюють на трактор ХТЗ-240, на якому буде відпрацьовуватися її електронна система управління і робота у складі трактора при виконанні сільськогосподарських технологій. Розроблена трансмісія викликала великий інтерес серед фермерів і фахівців у сфері сільгоспмашинобудування на міжнародній виставці «Агросалон-2014» і на міжнародному форумі з відродження фермерських господарств в Україні «Агропорт-2014».

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу