У школах побільшає класів для дітей з особливими потребами. На це в державному бюджеті 2013 року виділено в два з половиною рази більше коштів, аніж торік. Таке фінансування дасть змогу розширити мережу інклюзивних класів у школах та груп у дитячих садочках. Також передбачене введення додаткової штатної одиниці – асистента вихователя чи вчителя в навчальному закладі, що підтримує інклюзивне навчання, – про це повідомив Уповноважений Президента України з прав дитини Юрій Павленко. Навчання особливих дітей у загальних класах викликає чимало дискусій. Батьки усіх дітей часто бояться такого кроку. Одні – що їхню дитину ображатимуть і насміхатимуться, інші – що особливий учень гальмуватиме навчання. За словами Юрія Павленка, викоренити штампи «такі» і «не такі» й досі важко, хоча позитивних прикладів спільного навчання є чимало. Президент сьогодні вимагає переглянути загальноприйняті поняття та практику навчання та догляду за дітьми з особливими потребами, впроваджувати прогресивні світові технології реалізації права дитини з інвалідністю на якісну освіту, не позбавляючи при цьому права дитини на виховання в сім’ї. Окремо акцентуватимуть увагу на створенні відповідної інфраструктури, забезпеченні спеціальними підручниками та методичними матеріалами медпрацівників для інклюзивного навчання. Довідково: Інклюзивне навчання – це система освітніх послуг, яка базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу. З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та плани, методи та форми навчання, використання наявних ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.    

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу