Про це повідомив заступник директора з питань психології Дніпропетровського обласного психолого-медико-педагогічного центру Віктор Мушинський під час прес-конференції. Експерт зазначив, що альтернативою «шестиденці» справді може стати збільшення навантаження у школах упродовж п’яти днів. Але робити це треба поступово. Фахівець також наголосив, що з періодом адаптації дітям у навчальних закладах допоможуть штатні психологи. У школах області працюють майже півтори тисячі таких спеціалістів.  За словами Віктора Мушинського, найгостріше переживатимуть адаптаційний період перших тижнів навчального року учні 5-х і 10-х класів. Психолог пов’язує це з переходом, відповідно, з молодшої школи у середню та з середньої – у старшу. Крім того, зазначає він, ці діти також відчують додаткове навантаження від ущільнення навчального графіку. Серед інших порад експерта – правильне складання навчального розкладу у школах. Віктор Мушинський радить ставити менше складних предметів на понеділок і п’ятницю. Найбільш плідними для розумової діяльності він називає вівторок і середу. Також школярам варто добре висипатися. Як зазначив психолог, повноцінний сон триває від 8 до 8,5 годин. Загалом, висновки експерта збігаються і з законодавчими нормами. За словами начальника головного управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України в Дніпропетровській області Андрія Кондратьєва, санітарно-епідеміологічні норми передбачають навчання у школах також і за шестиденним графіком. Чиновник заявив, що основною умовою є дотримання кількості навчальних годин. Зокрема, п’ятикласники протягом звичного графіку мають навчатися не більше 28 годин на тиждень, у разі «шестиденки» – не більше 30 годин. Для десятикласників норми не мають перевищувати 33 і 36 годин відповідно.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу