11 листопада 2014 в НТУ «ХПІ» відбулося урочисте відкриття меморіальної дошки відомому вченому в галузі теорії та конструювання двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ), засновнику наукової школи з двигунобудування, завідувачу кафедри ДВЗ Харківського політеху, доктору технічних наук, професору Миколі Матвійовичу Глаголєву. У церемонії відкриття взяли участь ректор НТУ «ХПІ», д.т.н., професор Леонід Товажнянський; проректор університету, завідувач кафедри ДВЗ, д.т.н., професор Андрій Марченко;  генеральний директор Харківського конструкторського бюро з двигунобудування Сергій Альохін; професор Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Юрій Шошин, аспірант Миколи Глаголєва, ветерани-випускники кафедри ДВЗ, робітники заводу ім.Малишева, а також науковці та аспіранти кафедри ДВС. «Микола Глаголєв заклав основи цілої галузі промисловості країни. І те, що Харківська наукова школа двигунобудування продовжує розвиватися, доводить, що цей конструктор дивився далеко вперед і навіть випереджав свій час. Він залишив багату наукову спадщину, яку продовжують поповнювати його послідовники», – зазначив Дмитро Альохін. Видатний вчений, теоретик і практик, Микола Глаголєв вніс вклад у розвиток теорії робочого процесу та розробку конструкцій вітчизняних двигунів внутрішнього згоряння. Активно сприяв вдосконаленню системи підготовки молодих фахівців для двигунобудування. За його підтримки була створена Харківська школа двигунобудування, відома в Україні та за кордоном. Історична довідка: Микола Матвійович Глаголєв народився 20 квітня 1903 року в Харкові в родині службовця. Після закінчення початкової школи та чоловічої гімназії в 1920 році вступив до Харківського технологічного інституту (НТУ “ХПІ”) на механічний факультет за спеціальністю “Теплотехніка”. У 1926 році розпочав педагогічну діяльність у Макіївці на технічних курсах при металургійному комбінаті. У ХПІ почав викладати з 1929 року, виконуючи конструкторську та наукову роботу на різних підприємствах оборонної промисловості. Разом із співробітниками кафедри двигунів внутрішнього згоряння брав участь у вдосконаленні дизеля В-2 для легендарного танка Т-34 часів Другої Світової війни, а також для різних двигунів для народного господарства, тепловозних і суднових. Захистив докторську дисертацію, а пізніше очолив кафедру ДВЗ, де його діяльність стала визначальним етапом у формуванні наукової школи харківського двигунобудування. Під його керівництвом розвивалась матеріальна та навчальна бази, зміцнювалися зв’язки інституту з промисловістю, а на кафедрі створені дві галузеві лабораторії. Сам Микола Глаголєв розширив сферу діяльності і стає заступником головного конструктора заводу ім. Малишева з випробувань тепловозних двигунів. За плідну наукову і виробничу діяльність нагороджений Орденом Леніна. З 1965 кафедра ДВС Харківського політеху видає збірник наукових праць «Двигуни внутрішнього згоряння», наступник якого – всеукраїнський науково-технічний журнал з однойменною назвою, що випускається кафедрою з 2001 року. Прес-служба НТУ “ХПІ”

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу