12 листопада за участі заступника міністра освіти і науки Павла Полянського відбулася зустріч із книговидавцями та експертами Інституту інноваційних технологій, під час якої було обговорено проект нового Положення про грифування навчальної літератури для середньої загальноосвітньої школи.
Павло Полянський наголосив, що міністерство має намір максимально зменшити кількість навчальних матеріалів, які треба грифувати. «Гриф надаватимуть лише тим навчальним матеріалам, що є обов’язковими для учня. Необов’язкові компоненти видавець може самостійно розробляти, видавати та, відповідно, нестиме відповідальність за їх якість», – зауважив заступник міністра. Зокрема, від грифування планують звільнити навчальні програми, атласи, збірники диктантів, тестових завдань та контрольних робіт, словники для учнів, довідники тощо.

Проектом Положення передбачено, що грифи надаватиме незалежна від МОН чи інших відомств інституція. Окрім того, функція грифу буде певною мірою змінена: відтепер він позначатиме підручник не як рекомендований, а як такий, що не є «шкідливим» для навчання. Саме ті підручники, які отримають гриф, будуть допущені до конкурсу на базі електронного репозитарію, де їх відбиратимуть учителі.

Усіма учасниками також було погоджено, що не треба грифувати й жодних навчально-методичних матеріалів для вчителя, адже МОН не має рецензувати матеріал, який вчитель сам і за власний кошт долучає до навчального процесу.

Найбільш дискусійним залишилося питання, чи потрібне грифування робочих зошитів учнів. Аби прийняти зважене рішення з урахуванням позицій усіх сторін, заступник міністра Павло Полянський висловив побажання почути думку батьків, вчителів і керівників шкіл, які навчальні матеріали повинні грифуватися.

Просимо освітян і батьків учнів надсилати свої пропозиції з аргументацією в стислій формі на скриньку p_poliansky@mon.gov.ua до 14 листопада включно.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу