Днями в Тернопільській спеціальній загальноосвітній школі відбувся обласний семінар для педагогів загальноосвітніх шкіл, які навчають дітей з особливими освітніми потребами.

Відкриваючи семінар, заступник начальника управління, начальник відділу департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації Наталя Моравська зазначила:  «Сьогодні в Україні відбувається формування нової освітньої політики, що передбачає залучення кожної дитини до загальноосвітнього процесу, попри її приналежність до різних етнічних груп та культур, мову, розвиток і обдарування, можливості, інтереси, зокрема й особливі освітні потреби.

Для забезпечення навчання, виховання, надання корекційної допомоги дітям з порушеннями психофізичного розвитку в області функціонує система спеціальної освіти: спеціальні дошкільні навчальні заклади і школи, дошкільні групи і спеціальні класи, навчально-реабілітаційні центри та школи-інтернати, а також індивідуальна та інклюзивна форми навчання.

Найбільш ефективною і поширеною формою навчання дітей з особливими освітніми потребами є спеціальні загальноосвітні школи та інтернатні заклади, де створено найкращі умови корекційноорієнтованого навчально-виховного, лікувально-відновного, реабілітаційного процесів, що сприяє послабленню або виправленню порушень розвитку учня та максимальному використанню його збережених можливостей. Діяльність зазначених закладів не обмежується тільки навчально-виховним процесом. Тепер це й координаційно-методичні центри для вчителів, які навчають дітей за корекційними програмами на індивідуальній формі навчання та в інклюзивних класах».

Світлана Миронова, завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти, доктор педагогічних наук, професор Кам’янець-Подільського національного університету імені І. Огієнка окреслила учасникам семінару в онлайн-режимі шляхи реалізації корекційно-розвиткового компоненту інклюзивного навчання дітей з вадами інтелекту.

Корисними для педагогів були поради Мар’яни Буйняк, аспіранта кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені І. Огієнка щодо психологічної готовності вчителів загальноосвітніх закладів до навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Конкретні форми роботи й сучасні підходи до організації процесу навчання дітей з особливими освітніми потребами демонстрували учасникам семінару вчителі та адміністрація Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи. За підсумками семінару підготовлено методичні рекомендації.

За інформацією департаменту освіти і науки Тернопільської ОДА

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *