У 2015 році профтехучилища та підприємства Дніпропетровщини пройдуть спеціальне анкетування. Опитування проведуть у рамках спільного проекту з Європейським фондом освіти. Метою дослідження стане визначення списку затребуваних на сучасному ринку праці професій. Наразі загальний перелік в училищах налічує понад 400 спеціальностей. Чи відповідають вони реальним тенденціям ринку, які напрями підготовки варто закрити і що має з’явитися замість них – такий зріз покажуть результати анкетування. Якість методики підтверджують закордонні фахівці. У листопаді, в контексті розлогого звіту про систему профтехосвіти Дніпропетровщини, її представили на міжнародній конференції в Турині (Італійська Республіка).
З’їзд делегацій, які вивчають «Значення місцевих навичок – багаторівневе управління і підприємницькі спільноти» тривав протягом двох днів. На засіданнях головували Європейська комісія, комітет регіонів і Європейський фонд освіти. Основною метою зібрання стала підтримка країн-партнерів ЄФО в посиленні участі бізнесу і влади у розвитку професійно-технічної освіти. Одним із партнерів Фонду є Україна, зокрема й Дніпропетровщина.

Загалом, у ході конференції експерти з понад 30 країн світу встигли обговорити найуспішніші методики розвитку людського капіталу, що були застосовані, зокрема, в Алжирській Народній Демократичній Республіці, Республіці Білорусь, Литовській Республіці, Республіці Молдова, Державі Ізраїль та Республіці Сербія.

Розлогий звіт Дніпропетровщини був представлений у секції «Від досліджень до практики». Від області його презентував директор департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації Олександр Демчик. Співдоповідачами у секторі були також Республіка Туніс і Королівство Марокко.

Ключовою ініціативою поєднання сфер бізнесу та влади заради розвитку профтехосвіти є проект 2012 року. Тоді задля створення дієвого механізму працевлаштування були анкетовані близько 400 підприємств Дніпропетровщини і 130 обласних профтехучилищ. Аналіз продемонстрував, що на той час рейтинг найзатребуваніших спеціальностей очолювали професії сфери обслуговування.

Як результат у 2013 році з’явилися три нові центри професійно-технічної освіти. До їх складу увійшли по три пари обласних училищ. Загалом було проліцензовано 194 професії і введено 37 нових. Це сприяло покращенню менеджменту та створенню спільної технічної бази. Об’єднання потужного училища з більш слабким дало змогу навчальним закладам скоординувати свої дії, від чого заклади лише виграли.

У ході міжнародної конференції в Турині саме цей досвід здобув схвальні відгуки голови Європейського фонду освіти Мадлен Сербан і представників країн-партнерів.

За умовами проекту, подібний зріз необхідно робити кожні три роки. Це дає змогу вчасно реагувати на зміну тенденцій ринку праці.

У 2015 році обласні підприємства і профтехучилища знову пройдуть спеціальне анкетування. Та водночас опитування орієнтуватиметься вже на механізм роботи нової для України системи професійної освіти.

Яким буде наповнення анкети та за яким загальним принципом пройде нове дослідження – буде визначено у ході установчої наради з представниками Європейського фонду освіти. Конференція проходитиме 16 і 17 грудня в Києві.

            За інформацією департаменту освіти і науки Дніпропетровської ОДА  

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *