Утворення системи дошкільного виховання в Норвегії залежало не тільки від соціально-економічних процесів, що відбувались у країні на шляху її історичного розвитку, а й від географічних особливостей, культурного розвитку та умов урбанізації країни.

Розвиток дошкільного виховання в Норвегії починається з періоду становлення норвезької державності в XIX столітті. Із 70 років XX століття відбувається активізація розвитку суспільного дошкільного виховання, це було обумовлено виходом країни на рівень постіндустріального урбанізованого і, найголовніше, демократич­ного суспільства. До середини 90-х була створена єдина система дошкільного виховання, що складаєт­ься з розгалуженої мережі різних типів дошкільних установ.

Головною особливістю Норвегії є децентралізація системи суспільного дошкільного виховання:

•      багато дошкільних установ є малокомплектними (до 27 дітей);

•      управління дошкільними установами здійснюється на місцевому рівні;

•      є багато приватних і відомчих установ.

Децентралізація проявляється у свободі і різноманітності методологічних підходів до організації та вдоско­налення системи дошкільного виховання. Законом про дитячі садки передбачено лінію партнерських від­носин дошкільного закладу і «батьківських рад», які виконують функції захисту прав дітей, що розширюють форми і методи співпраці.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *