Хто з нас не бачив школярів зі здоровезними ранцями на плечах, а хто не змушував своїх нащадків після довгого навчального дня сидіти над підручниками до ночі? Ми, дорослі, вже не тягаємо на спині знання в товстелезних книжках, після роботи маємо змогу перепочити, переключити мозок на інше, хоча в пам’яті ще залишаються й такі шкільні спогади. Днями, читаючи батьківські коментарі про школу і зокрема про підручники, крім нарікань на помилки, складність при засвоєнні викладеного матеріалу, натрапила на зауваження й щодо ваги навчальної літератури. Ні,  не в сенсі значущості книжки, а в буквальному розумінні. Серед пропозицій, на мою думку, були й дуже слушні. Наприклад, порушувалося питання дистанційної освіти. Звісно, навчання в інтерактивному режимі – актуальна тема, і вона може стати альтернативою заочній формі у ВНЗ. Але чи зможе дистанційна освіта прислужитися середній чи професійній? ПТО, скажімо, дуже залежна від практичних занять. Погодьтеся, складно дистанційно вивчитись на висококваліфікованого слюсаря, пекаря чи муляра. А школа? Найперше спадає на думку, що ІКТ можуть бути корисними для дітей з обмеженими можливостями, які не в змозі просто фізично щодня ходити на уроки. Другу, не менш корисну послугу, дистанційне навчання може зробити й іншим, здоровим, учням. Зважаючи на те, що дивитись і слухати простіше, ніж читати, можна створити, наприклад, базу відеоуроків за предметами і навчальними планами. Погодьтесь, така підмога була б корисною і при виконанні домашнього завдання, і для закріплення вивченого матеріалу, і для надолуження пропущеного. Освітній портал «Педагогічна преса», зокрема, зараз ініціює створення платформи індивідуального дистанційного навчання для учнів ЗНЗ. Це добра справа. Наразі тривають організаційні роботи, розробка проекту, пошук найкращих форм, видів і методів, а також узгодження з різними поважними освітянськими інституціями. Проте, вважаю, що без обговорення цієї теми серед педагогічної, батьківської й учнівської громадськості проект не може бути повноцінним, насправді корисним, таким, що сприяв би підвищенню якості середньої освіти. Крім того, вважаю, безплатна база відеоуроків, що регулярно поповнюватиметься новими педагогічними знахідками, стане в пригоді й учителям. Тільки уявить, яке широке поле для обміну досвідом! Нині в інтернеті, звісно, можна знайти сайти з уроками (але не відео), підготовкою до зовнішнього незалежного оцінювання й навіть підготовчі інтерактивні курси до вступу до ВНЗ, але це здебільшого платні послуги. На одному з таких ресурсів, щоб просто зареєструватись, треба викласти $ 20. До того ж ніхто не гарантує позитивного результату. Коли на «Педагогічній пресі» стартує цей проект, то можна бути впевненими, що це буде і якісно, і корисно, і безплатно, що теж важливо. Сьогодні Освітній портал «Педагогічна преса» збирає поради, різні погляди й побажання щодо створення платформи індивідуального дистанційного навчання для учнів ЗНЗ. Важлива думка кожного, хто навчає і навчається або має учня вдома, адже якісна освіта – запорука надійного майбутнього кожної окремої дитини і країни загалом. Тому не залишайтесь осторонь і ви, візьміть участь в обговоренні цього питання разом з усіма освітянами. Ірина Залеська, Освітній портал «Педагогічна преса»  

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу