21 січня відбулося VII засідання Наглядової ради та аналіз досягнень проекту Twinning «Модернізація законодавчих стандартів і принципів освіти та навчання відповідно до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя», який уже на завершальному етапі. Засідання відбулося під головуванням заступника міністра освіти і науки, керівника Проекту від країни-бенефіціара Павла Полянського, керівника Проекту від консорціуму країн-членів ЄС Сюзан Готліб (Королівство Данія) та за участі представників Європейського Союзу в Україні Віри Рибак і Хуани Мера Кабейо, українських експертів, представників роботодавців, керівників професійних закладів. Павло Полянський зазначив, що окремі результати проекту Twinning вже впроваджено у проекти нових законів України «Про освіту» та «Про професійну освіту», а також – у стратегію розвитку української освіти до 2025 року, що закладають докорінну реформу професійної освіти в Україні. Зокрема, вже внесено норму про створення багатопрофільних центрів професійної освіти, які мають готувати спеціалістів водночас з 20-30 професій, потрібних на сучасному ринку праці. Міністерство освіти і науки України та європейська сторона, проаналізувавши спільну роботу за останній період, відзначили, що справді найбільшого прогресу вдалося досягнути саме в Компоненті І – вдосконалення законодавства. Було підготовлено рекомендації для розроблення нового Закону України «Про професійну освіту», до створення яких долучали датських експертів, а також європейський досвід децентралізацій професійної освіти. Триває робота і над Компонентом ІІ – Національною рамкою кваліфікацій (НРК), зокрема  розроблення методичних рекомендацій щодо зіставлення наявних кваліфікацій професійної освіти з Національною рамкою кваліфікацій. У рамках Компоненту ІІІ були розроблені 4 нові стандарти за європейськими вимогами, що їх планують впровадити у професійних закладах із нового навчального року. Окрім того, українські та європейські експерти працюють над експериментальним впровадженням у професійну освіту такої новації, як дуальне навчання, коли учнів навчатимуть роботодавці разом із професійно-технічними закладами. Експеримент із часткового запровадження дуальної системи навчання розпочнеться з березня в 3 регіонах України: Запорізькій, Львівській областях та місті Києві. Також члени Наглядової ради обговорили підготовку до заключної конференції, на якій суспільству презентують основі результати спільної роботи Міністерства освіти і науки, європейських партнерів та українських експертів у рамках проекту Twinning задля реформування професійної освіти в Україні. Із заходами та створеними матеріалами за сьомий звітний період проекту Twinning усі охочі можуть ознайомитися в інформаційному бюлетені № 7.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу