Посаду асистента вчителя введено до переліку педагогічних посад - tiger 132947191718 липня на засіданні уряду ухвалено постанову «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 від 14 червня 2000 р. № 963»,  розроблену на виконання Плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Насамперед розроблення нормативно-правового акта зумовлено необхідністю введення в загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням посади асистента вчителя. Таку посаду може обіймати особа, яка має педагогічну освіту та пройшла курсову перепідготовку щодо роботи в умовах інклюзії.

Основні завдання асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами; застосування під час уроку системи корекційних заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу.

Асистент учителя разом з учителями збагачує навчальну програму та допомагає учням з порушеннями психофізичного розвитку здобувати знань, умінь і набувати навичок,  що будуть їм необхідні для повноцінного життя в класі, школі, суспільстві.

Окрім того, компенсацію труднощів дитини з особливими освітніми потребами у засвоєнні навчальної програми може забезпечити тільки супровід такої дитини асистентом учителя. Цю посаду передбачено Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872; Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 16.12.2010 № 1205 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за № 1308/18603.

Водночас постанова забезпечує конституційні права і державні гарантії педагогічним працівникам, які обійматимуть у ЗНЗ з інклюзивним навчанням посади асистентів учителів, передбачені для педагогічних працівників, працюючих з дітьми, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку.

 

За матеріалами прес-служби МОНмолодьспорту

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *