Реформи в освіті спрямовані на дерегуляцію та децентралізацію, на цьому наголосив міністр освіти і науки України Сергій Квіт під час публічного звіту Кабінету Міністрів України про сто днів діяльності 12 березня 2015 року. «Нам необхідно створити нову ситуацію в освіті. Це має бути новий уклад життя, інша організація навчального процесу», – наголосив Сергій Квіт. Міністр освіти і науки говорив про важливість доволі складного процесу імплементації Закону України «Про вищу освіту», що потребує розробки понад 40 нормативно-правових актів, внесення змін до законів та урядових розпоряджень, а також вимагає розуміння з боку вищих навчальних закладів: «Є такі ВНЗ, які ми спонукаємо до самостійності та автономії, нагадуючи, що Міністерство не повинно давати накази». Як наголосив міністр, у фокусі реформування вищої освіти перебуває якість освіти та автономія ВНЗ, оскільки кожен університет є автономним і несе відповідальність за власну якість. «Ми йдемо до того, що наші університети будуть брендами та конкурентоздатними на міжнародній арені», – наголосив Сергій Квіт. За словами міністра, акредитаційна комісія МОН позбавлятиме ліцензій ті вищі навчальні заклади, які займаються продажем дипломів, а кілька сотень навчальних закладів перейдуть в іншу категорію – професійно-технічну освіту. Сергій Квіт також зазначив, що, окрім автономії академічної та організаційної, вищі навчальні заклади та науково-дослідницькі інститути матимуть фінансову автономію. «Вже є відповідна норма в Законі України «Про вищу освіту»,  внесено відповідні зміни в Бюджетний кодекс і наразі готується постанова уряду про те, як університети і наукові інституції мають розпоряджатися тими коштами, що самі заробили», – повідомив міністр. Сергій Квіт також акцентував на значенні реформування науки та її взаємодії з вищою школою. Так, Міністерство успішно проводить роботу й переговори з міжнародними донорами стосовно розвитку науки та наукової діяльності в університетах. Наприклад, 20 березня 2015 року відбудеться урочисте підписання Угоди між Україною і Європейським Союзом щодо приєднання України до програми з досліджень та інновацій «Горизонт 2020». «Горизонт 2020» – найбільша європейська грантова програма, що підтримує розвиток науки і досліджень, її загальний обсяг становить 80 млрд євро. «Від початку 2015 року всі наші університети та науково-дослідні інститути вже мають доступ до цього величезного ресурсу», – розповів Сергій Квіт. Під час звіту міністр освіти і науки повідомив, що одним із головних досягнень МОН за 100 днів діяльності нового уряду стало завершення роботи з евакуації із окупованих територій та зони бойових дій 26 освітніх закладів, із яких 16 – вищі навчальні заклади, 10 – науково-дослідні інститути. Сьогодні Міністерство освіти і науки працює разом із Комітетом з питань науки і освіти Верховної Ради України над розробкою законопроектів «Про освіту» та «Про науку та науково-технічну діяльність», що уже навесні будуть внесені на розгляд парламенту. «На погодженні Уряду знаходиться законопроект про професійно-технічну освіту. Ми спираємося на голландський досвід системи професійної освіти, створюватимемо близько 50 регіональних центрів професійної освіти по всій країні», – повідомив Сергій Квіт. Міністерство реформує загальну середню освіту, зокрема, спрощує навчальні програми, децентралізує навчальний процес, а це полегшить працю вчителя. Також, за словами Сергія Квіта, цьогоріч МОН започатковує по всій країні літні мовні школи, над втіленням цього національного проекту працюють волонтери, студенти філологічних факультетів, а також міжнародні організації.