Про те, що з’явився такий лист МОН, повідомила Інна Совсун. “На численні звернення громадськості, як то кажуть – важливий документ”, – написала у Фейсбуці перший заступник міністра освіти і науки України.

«Роз’яснення та рекомендації щодо реалізації наказу Міністерства освіти і науки від 26 січня 2015 року № 47 «Про особливості формування навчальних планів на 2015/2016 навчальний рік» та окремих норм Закону України «Про вищу освіту» – таку назву має лист, завдання якого – допомогти вищим навчальним закладам розібратись у нових свободах.

Зокрема, МОН рекомендує ВНЗ до початку планування освітнього процесу на 2015/2016 навчальний рік розробити, затвердити й оприлюднити  власне Положення про організацію освітнього  процесу, в якому визначити структуру кредиту, тривалість тижнів теоретичних занять, мінімальну кількість тижнів навчання (тривалість канікул) тощо. Адже треба врахувати, що норми Закону України «Про вищу освіту» щодо зменшення обсягу одного кредиту ЄКТС до 30 годин, а максимального навчального навантаження науково-педагогічного працівника до 600 годин, починають діяти з 1 вересня 2015 року.

Крім того, «заняття з фізичної культури в спортивних секціях можуть бути організовані як факультативи (тобто за бажанням студентів;  до загального числа кредитів ЄКТС і до навчальних планів не вносяться, форм підсумкового контролю не мають). Через факультативи (повністю чи частково) може плануватися і вивчення англійської мови, якщо вищий навчальний заклад вирішить, що це оптимальна форма забезпечення рекомендацій пункту 2 Листа МОН від 11.03.2015 року «Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін».

Проте, наголошує МОН у листі, неприпустимою є ситуація, коли підрозділи ВНЗ формують навчальні плани за різними методиками.

Докладніше про це, а також рекомендації щодо структури навчальних планів тут.

 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Один коментар до “МОН розтлумачило ВНЗ, як розпоряджатись неочікуваною автономією”
  1. Вивчення іноземної мови у ВНЗ є важливим аспектом у підготовці конкурентоспроможних фахівців. Проте сьогоднішня ситуація про організацію вивчення іноземної мови у ВНЗ призводить до знищення її як обовязкової дисципліни. Адже, зазначивши одну лише строку у рекомендаціях МОН “через факультативи (повністю чи частково) може плануватися і вивчення англійської мови, якщо вищий навчальний заклад вирішить, що це оптимальна форма забезпечення рекомендацій пункту 2 Листа МОН від 11.03.2015 року «Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін», то міністерство цим самим дав змогу керівникам визначити на їхній розсуд більш пріоритетну дисципліну для вивчення (якщо кервіник біолог- збільшуємо години на біологію, якщо історик – на історія і т.д., а іноземну можна викинути – вона ж зайва!). І тут виникає питання: Чому і для чого ці рекомендації МОН? На мою думку, потрібно затверджувати одні єдині вимоги і навчальні плани як для технічних, медичних, так і педагогічних закладів освіти, щоб не було перетягування простирадла: то вліво, то вправо.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *