27 березня відбулося засідання Колегії Міністерства освіти і науки України.  Члени Колегії розглянули: концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді; стан та проблеми надання психологічної допомоги суб’єктам освіти в умовах АТО на сході країни.

Доповідачем із питання національно-патріотичного виховання  виступив міністр і повідомив, що, відповідно до доручення Уряду щодо запровадження в закладах освіти національно-патріотичного виховання, в Міністерстві розробили Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді. Саме цей документ тривалий час знаходився на громадському обговоренні на офіційному веб-сайті Міністерства.

Концепція містить як ідеї української спадщини, так і перспективи розвитку гармонійного громадянського суспільства. «Йдеться про виховання громадян України, хоч би до якої національності, етнічної групи, народності вони належали, адже в них спільне майбутнє – в Україні», – пояснив міністр освіти і науки.

Як повідомив Сергій Квіт, пропозиції  та зауваження, що надійшли в МОН за  час обговорення, не містять концептуальних заперечень розробленого документа, але в концепції необхідно правильно розставити наголоси. «Не повинно бути протиріч між громадянським і українським суспільством», – наголосив міністр.

Стосовно пропозиції про залучення до виховання молоді учасників Революції гідності та АТО, які не мають педагогічної освіти, Сергій Квіт повідомив, що Міністерство разом із волонтерськими організаціями вже впроваджує ініціативу, відповідно до якої такі люди можуть здобути освіту за такими напрямами підготовки, як право, ІТ-технології, а також педагогіки.

Міністр наголосив, що національне-патріотичне виховання – це справа не окремих предметів чи окремих вчителів, а всього навчального закладу, всього суспільства.

Сергій Квіт зазначив, що всі слушні пропозиції від членів Колегії МОН будуть враховані, і на основі концепції Національна академія педагогічних наук України розробить план заходів з її виконання та методичні рекомендації, що будуть розглянуті на наступній Колегії МОН.

Академік-секретар відділення психології, вікової фізіології та дефектології Національної педагогічної академії наук України Сергій Максименко розповів про стан і проблеми надання психологічної допомоги суб’єктам освіти в умовах АТО на сході країни.

Зокрема він повідомив, що Інститутом психології імені Г.С. Костюка НАПН України в березні 2014 р. було створено Кризовий центр медико-психологічної допомоги, мета якого полягала, з одного боку, в наданні безпосередньої психологічної допомоги постраждалим унаслідок психотравмівних подій, а з другого – в проведенні психогігієнічної та навчально-методичної роботи серед волонтерів-психологів. Сьогодні Кризовий центр надає допомогу переселенцям з Криму та сходу України.

За словами Сергія Максименка, в умовах розв’язаної проти України гібридної війни робота з надання психологічної допомоги населенню стає одним із найважливіших напрямів забезпечення національної безпеки і, отже, потребує законодавчого, нормативно-правового та організаційного врегулювання на загальнодержавному рівні всього комплексу питань, пов’язаних з її виконанням.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *