27 березня члени Колегії МОН розглянули та проаналізували питання перебігу конкурсу оригінал-макетів підручників для 4-х і 7-х класів.  

Міністр освіти і науки повідомив, що, попри залучення до підготовки та проведення конкурсу широкої громадськості, видавців, Громадської ради МОН та інформаційну кампанію щодо прозорості заходу, всі ці дії не дали позитивних результатів.

За словами Сергія Квіта, недобросовісно написані рецензії змусили членів конкурсної комісії аналізувати їх зміст, замість того, щоб здійснювати статистичний підрахунок позитивних чи негативних рецензій щодо кожного з підручників. Такі дії призвели до розбіжностей в оформлені протоколу результатів І етапу конкурсу. «Недобросовісні рецензії ламають усю систему. Серед рецензентів немає розуміння важливості проведення конкурсу та збереження особистої репутації», – наголосив міністр. «Щоб убезпечити об’єктивність процесу, має бути анонімність серед рецензентів».

У свою чергу заступник міністра освіти і науки Павло Полянський наголосив, що конкурс підручників із самого початку мав прозору та відкриту процедуру. За словами Павла Полянського, всі без винятку дії конкурсу відбуваються в онлайн-трансляції, за участю ЗМІ та всіх зацікавлених, а  рукописи та понад 3 тисячі експертних висновків на підручники – у вільному доступі.

У зв’язку з порушеннями рецензентами професійної етики та процедури конкурсу, а також технічними помилками в оформлені протоколу, що мали місце під час І етапу конкурсу, члени Колегії вирішили звернутися до вчителів шкіл. Зокрема, з огляду на той факт, що конкурс має на меті надати вчителям виняткове право самостійно обирати, за якими підручниками навчати своїх учнів, Колегія МОН прийняла рішення продовжити конкурс до 1 травня 2015 року та внести 13 оригінал-макетів підручників на розгляд педагогів. Члени Колегії також вирішили звернутися до кожного вчителя з проханням відповідально поставитися до вибору підручника.