3 квітня 2015 року в Міністерстві освіти і науки України за участі заступника міністра освіти і науки України Павла Полянського відбулася презентація додаткового параграфу з історії України для учнів 11-х класів та методичного матеріалу для вчителів «Про Революцію Гідності та агресію Росії проти України». Навчально-методичні матеріали представили громадськості одні з авторів матеріалів, кандидати історичних наук Володимир Головко та Олександр Палій.

Під час презентації Павло Полянський повідомив, що від сьогодні і параграф для учнів, і методична брошура для вчителів є у вільному доступі на сайті Міністерства, і ці матеріали може завантажити та вивчати будь-хто зацікавлений. Додатково електронні версії параграфа та методички будуть розіслані на електронні адреси всім 18 400 школам України. Також заступник міністра наголосив, що цей проект є цілком волонтерським, тобто автори працювали над текстами виключно на волонтерських засадах.

Павло Полянський пояснив, що мотивація створити такі матеріали для учнів і вчителів є простою: «Якщо ми їх не напишемо, то напише агресор й окупант за нас, як він це, наприклад, зробив у методичних рекомендаціях для вчителів тимчасово окупованого Криму та Росії, де російська агресія проти суверенної держави України є виправданою і подана мало як не благодійна допомога та місіонерське завдання», – додав заступник міністра.

Як зазначив Павло Полянський, освіта сьогодні – теж один із фронтів інформаційної війни проти України. Однак, у роботі над параграфом і методичним матеріалом було спільно вирішено не діяти в такий спосіб, як діє російська пропаганда – шляхом дезінформації, викривлення, мови агресії та приниження.

«Нашим головним викликом і завданням було викласти максимально відсторонену об’єктивну версію цих подій: від початку Революції Гідності і до сьогодні – війни на сході країни, – наголосив Павло Полянський. – Автори чітко керувалися настановою – не допустити в шкільні тексти мови агресії, фобії та злостивості щодо всього російського. Адже потім це потребуватиме десятки років, щоб цю мову агресії витравити зі шкільних текстів».

Олександр Палій, один із авторів параграфа для учнів 11-класів, зазначив, що в процесі створення параграфа автори уникали нагромадження фактів і перевантаження інформацією. Автори намагалися подавати те, що цікаве дітям і про дітей у контексті розглянутих історичних подій. Із великої кількості фактів та подій були подані лише найважливіші, що реально впливали на перебіг історії України у 2013-2015 роках. Головна мета цього параграфа – підштовхнути дітей до роздумів і до формування власних відповідей і висновків.

За словами Володимира Головка, одного із авторів науково-методичної брошури для вчителів, над брошурою працювали історики з різних регіонів України. Автори розглядають цей текст не як остаточну даність, а тезу, з якою громадськість може дискутувати. Власне, це і є метою презентованої методичної брошури – розпочати дискусію навколо новітніх історичних подій, які сьогодні відбуваються в Україні.
Автори текстів також наголосили, що в параграфі і методичному матеріалів немає панегіриків жодній із політичних постатей чи політичних сил, оскільки сьогодні головним ресурсом Революції Гідності та захисту суверенітету нашої держави у війні, яка, на переконання авторів, обов’язково закінчиться перемогою України, – це український солдат, українська вдова, учасники Революції Гідності, волонтери.

Додатковий параграф про Революцію Гідності та агресію Росії проти України учні 11-х класів вивчатимуть у школах уже цього навчального року. Частина питань про зазначені події передбачена також у цьогорічному зовнішньому незалежному тестуванні з історії України.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *