Днями на базі Вінницької академії неперервної освіти відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Екологія дошкільного дитинства: відповіді на виклики сьогодення». Тема зазначеного семінару увійшла до плану роботи Міністерства освіти і науки України.
Участь у семінарі взяли науковці, представники регіональних інститутів післядипломної освіти, методичних служб управлінь освіти.
Тамара Панасюк, начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки під час виступу зазначила, що сьогодні дуже важко забезпечити екологію дитинства для кожної дитини: «адже сприятлива екологія за своєю суттю відображає сукупність проблем, пов’язаних із забезпеченням комфортного проживання кожною дитиною періоду дитинства, її гармонійної взаємодії з довкіллям та збереженням здоров’я як у фізичному, так і в соціально-психологічному, соціально-педагогічному контекстах. А неоголошена війна на сході України «розстріляла» дитинство десятків тисяч маленьких українців, назавжди змінивши їхнє життя та світогляд». «Василь Сухомлинський стверджував, що діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості», – зазначила Тамара Панасюк.
З доповідями виступили також Алла Богуш, завідувач кафедри теорії і методики дошкільної освіти Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського, дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; Наталія Гавриш, головний науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; Галина Тарасенко, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету ім. М.Коцюбинського, доктор педагогічних наук, професор; Ольга Долинна, завідувач сектору навчально-методичного забезпечення змісту дошкільної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України; Галина Іваниця, проректор із науково-педагогічної та навчально-методичної роботи Вінницької академії неперервної освіти, кандидат педагогічних наук.
Доповідачі говорили про психолого-педагогічні аспекти сприятливої екології дитинства в сучасному освітньому просторі, розвиток дитячої субкультури в соціумі тощо.
Під час практичної частини семінару учасники відвідали дошкільні навчальні заклади: № 4 м. Жмеринка та №№ 7, 19, 35 м. Вінниця.
Усі учасники семінару відзначили високий рівень діяльності цих закладів щодо створення умов для гармонійного розвитку внутрішнього і зовнішнього світу дитини, що забезпечує сприятливу екологію дошкільного дитинства.
«Давньогрецький філософ Сократ говорив: «Добрий порадник – кращий від будь-якого багатства». Ми зібрались, щоб порадити одне одному, поділитись досвідом, а отже, розбагатіти на нові ідеї, знання, які допоможуть в процесі організації роботи з розвитку дитини, починаючи з пренатального періоду, забезпечити екологію дитинства», – сказала Тамара Панасюк.