Днями на базі Вінницької академії неперервної освіти відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Екологія дошкільного дитинства: відповіді на виклики сьогодення». Тема зазначеного семінару  увійшла до плану роботи Міністерства  освіти і науки України.

Участь у семінарі взяли науковці, представники регіональних інститутів післядипломної освіти, методичних служб управлінь освіти.

Тамара Панасюк, начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки під час виступу зазначила, що сьогодні дуже важко забезпечити екологію дитинства для кожної дитини: «адже сприятлива екологія за своєю суттю відображає сукупність проблем, пов’язаних із забезпеченням комфортного проживання кожною дитиною періоду дитинства, її гармонійної взаємодії з довкіллям та збереженням здоров’я як у фізичному, так і в соціально-психологічному, соціально-педагогічному контекстах. А неоголошена війна на сході України «розстріляла» дитинство десятків тисяч маленьких українців, назавжди змінивши їхнє життя та світогляд». «Василь  Сухомлинський  стверджував, що діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості», – зазначила Тамара Панасюк.

З доповідями виступили також  Алла Богуш, завідувач кафедри теорії і методики дошкільної освіти Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського, дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; Наталія Гавриш, головний науковий співробітник Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; Галина Тарасенко, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету ім. М.Коцюбинського,  доктор педагогічних наук, професор; Ольга Долинна, завідувач сектору навчально-методичного забезпечення змісту дошкільної освіти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України;  Галина Іваниця, проректор із науково-педагогічної та навчально-методичної роботи Вінницької академії неперервної освіти, кандидат педагогічних наук.

Доповідачі говорили про психолого-педагогічні аспекти сприятливої екології дитинства в сучасному освітньому просторі, розвиток дитячої субкультури в  соціумі тощо.

Під час практичної частини семінару учасники  відвідали  дошкільні навчальні  заклади:  № 4 м. Жмеринка  та   №№ 7, 19,  35  м. Вінниця.

Усі учасники семінару відзначили високий рівень діяльності цих закладів  щодо створення умов для гармонійного розвитку внутрішнього і зовнішнього світу  дитини,  що  забезпечує  сприятливу екологію дошкільного дитинства.

«Давньогрецький філософ Сократ  говорив: «Добрий порадник – кращий від будь-якого багатства». Ми зібрались, щоб порадити одне одному, поділитись досвідом, а отже, розбагатіти на нові ідеї, знання, які допоможуть в процесі організації роботи з розвитку дитини, починаючи з пренатального періоду,  забезпечити екологію дитинства», – сказала Тамара Панасюк.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *