Нещодавно у Львові відбулася науково-практична конференція «Індивідуальний супровід осіб із спектром аутистичних порушень: підготовка та підвищення кваліфікації фахівців», організована з ініціативи ГО «Справа Кольпінга в Україні» за співорганізації Міністерства освіти і науки України, Львівської облдержадміністрації, Львівського національного університету імені Івана Франка, експериментального навчального закладу Всеукраїнського рівня Львівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Довіра».

Учасники конференції обговорили шляхи розвитку та механізми реалізації Концепції неперервної освіти в Україні, зокрема щодо створення у структурі вищих навчальних закладів дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів – лабораторій, центрів практичної підготовки студентів, тренінгових центрів і центрів педагогічних інновацій; підвищення ролі позашкільної освіти шляхом розширення виховного впливу соціальних інститутів, культурних, політичних, економічних; забезпечення освіти дорослих відповідно до потреб особистості та ринку праці (підготовка «доглядальника», «асистента дитини» та ін.); створення центрів неперервної освіти у співпраці ліцензованих державою освітніх установ та НРЦ, опорних ДНЗ, тренінгових центрів громадських організацій і благодійних фондів, які забезпечуватимуть базу практичної підготовки фахівців.

Також обговорювалося питання підготовки та перепідготовки педагогічних працівників шляхом створення конкурентного ринку надання освітніх послуг, а саме право вибору закладу підвищення кваліфікації спеціалістом на основі принципу «кошти за спеціалістом», що стимулюватиме інституції післядипломної освіти модернізувати форми роботи, підвищити якість надання освітніх послуг, і загалом забезпечить ефективність процесу підвищення кваліфікації.

Учасники конференції ознайомилися з системою роботи з аутичними дітьми у Всеукраїнському експериментальному навчальному закладі Львівській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті «Довіра» та визначили доцільність продовження апробації зарубіжних методик психолого-педагогічної діагностики та корекції дітей з розладами спектра аутизму: PEP, AAPEP, ABA, TEACCH, DIR тощо та вітчизняних методів роботи з метою поширення кращих практик в інші навчальні заклади країни, видання дидактичної літератури тощо.

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу