На цьому наголосив міністр освіти і науки України Сергій Квіт під час круглого столу на тему «Академічна чесність як системна проблема вищої школи України: університет, викладач, студент», що відбувся в ІА «Укрінформ» 16 липня 2015 року.

Головним чинником у боротьбі з плагіатом – має стати абсолютне неприйняття цього явища академічним середовищем, щоб людина навіть не думала цим займатися, впевнений Сергій Квіт. А Міністерство освіти і науки, вже продемонструвало свою позицію, зокрема, атестаційна колегії МОН позбавляє академічних ступенів науковців, у чиїх дисертаціях був виявлений плагіат.

За словами Сергія Квіта, роботу з виявлення плагіату повинні виконувати самі університети. Для цього необхідно надати вищим навчальним закладам всі необхідні інструменти: легальне програмне забезпечення для виявлення плагіату та на законодавчому рівні наділити університети правом відраховувати студентів за плагіат.

Сергій Квіт вважає, що студентські роботи обов’язково мають перевірятися на плагіат. Окрім того, студенти самі повинні розумітися на цьому понятті. За словами міністра, за для розуміння та навчання студентів, необхідно перекласти на українську мову велику кількість міжнародних документів. «Положення про плагіат повинні увійти в статути університетів», – додав Сергій Квіт.

У заході також взяли участь президент Національного університету «Києво-Могилянська Академія» Андрій Мелешевич; ректор Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна Віль Бакіров; виконавчий директор МФ «Відродження» Євген Бистрицький; директор БФ «Інститут розвитку освіти» Георгій Касьянов; директор Інституту вищої освіти АПН України Світлана Калашнікова, член колегії Міністерства освіти та науки України Тарас Фініков та інші експерти.

Під час круглого столу були презентовані результати соціологічного дослідження, що проводилося в Харківському національному університету імені В.Н. Каразіна. За даними дослідження 78% студентів складають іспити не самостійно, 67% з них списують під час іспиту, 23% студентів вказують на випадки отримання оцінок за послуги або гроші, 90% студентів вдаються до плагіату.

Учасники круглого столу погодилися з думкою про актуальність вивчення явища плагіату, продовження досліджень з цієї проблеми, бо в університетах практично відсутні механізми боротьби зі списуванням, плагіатом та низький

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу