Вступна кампанія в профтехосвіті у розпалі. У приймальних комісіях навчальних закладів обладнані місця для роботи з вступниками зі зразками необхідних документів, переліками професій, за якими здійснюється підготовка, демонстраційні стенди зі зразками робіт учнів, виробів технічної творчості, фотоматеріали з навчальної та пізнавальної діяльності навчальних закладів, організації дозвілля учнів тощо.

Слід зазначити, що старшокласники дедалі частіше віддають перевагу закладам професійної освіти! По-перше, молоді люди не хочуть «втрачати час» у школі і прагнуть здобути конкретну професію, що їм до вподоби, а таких професій достатньо. По-друге, в ПТНЗ вони отримують таку ж середню освіту, як і у школі (адже навчання здійснюється за стандартизованими навчальними програмами). По-третє, учні ПТНЗ отримують стипендії, що в нинішній фінансово-економічній ситуації є суттєвим додатком до сімейного бюджету.

Водночас важко визначити, які професії найбільш «популярні» в ПТНЗ, з року в рік ситуація змінюється.

Однак можна сказати впевнено, що дівчата обирають переважно професії кравців, демонстраторів одягу, модистки, перукарів, манікюрниць, майстра ресторанного обслуговування, майстра готельного обслуговування, кухарів, кондитерів, офіціантів, квітникарів та інші.

А у хлопців є попит на будівельні та технічні професії (маляр, штукатур, лицювальник-плиточник, опоряджувальник будівельний, столяр будівельний, монтажник гіпсокартонних конструкцій, монтажник металопластикових вікон та конструкцій, слюсар з ремонту автомобілів та іншої техніки, водій автотранспортних засобів, рихтувальник кузовів, оператор заправних станцій, машиніст тепловоза, електровоза та електропоїзда, лісник, єгер).

Як завжди десятки тисяч випускників українських шкіл цікавляться умовами навчання в закладах профтехосвіти, визначаються, яку професію обрати, готують і подають документи для конкурсного відбору для вступу. Загалом при плані державного замовлення на підготовку робітничих кадрів у 2015 році 168 762 особи до приймальних комісій станом на 01.08.2015 року надійшло 82 982 заяви вступників, що становить 50 %.

Серед областей лідерами з прийому та виконання держзамовлення такі області: Чернігівська – 84 %, Закарпатська – 82 %, Рівненська – 82 %.

Активно також проходить вступна компанія у місті Києві. Серед навчальних закладів міста Києва вже виконали план державного замовлення на підготовку робітничих кадрів Київське вище професійне училище будівництва і дизайну (директор Алексенко Г. В.), Вище професійне училище № 33 (директор Наконечний П. С.), завершують виконання прийому за держзамовленням Вище комерційне училище Київського національного торговельно-економічного університету (директор Кришемінська Л. Д.) і Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою (директор Петрович В. С.).

Активності вступників цьогоріч сприяє створення нових багатопрофільних професійних навчальних закладів.

Так, найбільш патріотична молодь, яка прагне здобути високу кваліфікацію і зміцнювати економіку та обороноздатність України, вступає до Київського професійного коледжу з посиленою військовою та фізичною підготовкою. Це багатопрофільний заклад професійно-технічної освіти нового типу, що створений на базі Міжрегіонального вищого професійного училища зв’язку м. Києва та Київського професійного ліцею «Авіант».

Найбільш жваво йде прийом до груп за п’ятьма професіями з посиленою військовою та фізичною підготовкою, серед яких цього року розпочато підготовку за новою професією «Майстер з діагностики та налагодження електронного устаткування автомобільних засобів». До цих груп уже здійснено відбір вступників, а також вони склали іспити з фізичної підготовки, математики, української мови та пройшли спеціальний медичний огляд.

Завдяки співпраці з роботодавцями, зокрема інтернет-провайдерами та провайдерами систем електронного зв’язку «Укрнет», «Київстар», «Фауст», цьогоріч Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою відкрив підготовку за новою широкопрофільною професією «Адміністратор програм радіо та телебачення», на яку передбачається набирати найбільш творчу молодь, яка хоче пов’язати професійну кар’єру з державними телерадіокомпаніями та шоу-бізнесом. Експерти з цих компаній вже дали позитивні відгуки на розроблену навчальну програму, де враховані вимоги кваліфікаційних характеристик фахівців медіагалузі.

На базі Київського вищого професійного поліграфічного училища та Київського вищого професійного училища сервісу і дизайну створено інший багатопрофільний Державний навчальний заклад “Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва” (директор Гончаренко А. І.). Центр здійснює набір учнів за 14 професіями за освітньо-кваліфікаційним рівнем «кваліфікований робітник» із перукарського, швейного, поліграфічного, інформаційно-технологічного напрямів: а також за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодшого спеціаліста». Найбільшим попитом у вступників користуються сучасні професії «Оператор з оброблення інформації та програмного забезпечення», «Оператор комп’ютерної верстки; коректор», «Друкар офсетного плоского друкування», «Перукар (перукар-модельєр)».

Також у центрі проводиться набір учнів на базі 8 класу як допрофесійна підготовка.

Новостворений багатопрофільний Державний навчальний заклад «Центр професійної освіти технологій та дизайну м. Києва» (директор Сидоренко О. М.) об’єднав Київське вище професійне училище технологій та дизайну виробів із шкіри та Київський професійний ліцей сфери послуг. Тут найбільшим попитом у вступників користуються професії «кухар» та «взуттьовик з індивідуального пошиття взуття», бо вони надають можливість не тільки працювати на підприємствах відповідних галузей, а й займатись індивідуальним підприємництвом. Прийом за професією «кухар» уже завершений, а за професією «взуттьовик з індивідуального пошиття взуття» – майже завершується (90 %). Тож особам, які бажають навчатися за цією професією, слід поквапитися.

Цього року на ринку праці збільшився попит на робітників із будівельних професій. Як приклад можна навести вступну кампанію в одному з восьми закладів міста Києва цього профілю – Київському професійному будівельному ліцеї (директор Іванець М. Д.).

Бажання вступити до закладу підвищує й те, що ліцей є учасником українсько-німецького проекту «Підвищення професійної кваліфікації у будівельній сфері». Зокрема, в червні 2015 року 21 учень з категорії учнів-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей із зони АТО пройшов курси з професійної підготовки за професією «муляр», які проводили фахівці ліцею під методичним супроводом німецьких спеціалістів будівельної галузі.

Цього року в професійному будівельному ліцеї збільшився попит вступників на навчання з професії «опоряджувальник будівельний» – інтегрованої професії, до складу якої входить опанування навичками штукатура, монтажника гіпсокартонних конструкцій, лицювальника-плиточника, маляра.

Також вступникам, які хочуть пов’язати свої професійне майбутнє з будівельною галуззю, будуть раді в інших навчальних закладах цього профілю: Київському вищому професійному училищі будівництва і архітектури, Київському професійному ліцеї будівництва і комунального господарства, Київському регіональному вищому професійному училищі будівництва, Вищому професійному училищі № 25, Київському професійному енергетичному ліцеї. Тих, хто хоче пов’язати себе з машинобудуванням, радо зустрінуть у Державному навчальному закладі «Центр професійно-технічної освіти», відокремленому структурному підрозділі Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова «Вище професійне училище», а тих, які хочуть себе реалізувати в індустрії краси і моди, – в Київському вищому професійному училищі технологій та дизайну одягу, Міжрегіональному центрі ювелірного мистецтва м. Києва.

Завдяки якісній освіті, гарантованому працевлаштуванню на престижних конкурентних підприємствах випускники професійної освіти матимуть змогу приносити користь собі, сім’ї, суспільству.

Бажаємо молоді знайти свою дорогу в професійному житті та стати справжніми фахівцями обраної справи протягом усього їхнього життя.

За повідомленням прес-центру  МОН України