Уперше з метою запобігання перевантаженню дітей у дошкільних навчальних закладах розроблено і  затверджено наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину в дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності». Для створення ефективної системи навчання й виховання, використання в повному обсязі можливостей дитини раннього та дошкільного віку розроблено критерії визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти та інструментарій їх практичного застосування. У сфері дошкільної освіти протягом 2014/2015 навчального року розширено мережу дитячих садків та збільшено кількість дітей у них: –  відкрито  8 новобудов (у Вінницькій, Волинській, Закарпатській, Київській, Одеській, Чернівецькій  областях та місті Києві); 71 приватний  дошкільний навчальний заклад; 45 закладів у пристосованих приміщеннях;  695  груп у функціонуючих дошкільних навчальних  закладах (додатково); 41 навчально-виховний комплекс із дошкільними групами; – реконструйовано 28 дошкільних навчальних закладів; –  відновлено діяльність 49 закладів, що тривалий час не працювали; – повернено для використання за призначенням 3 заклади. Вжиті заходи дали змогу додатково створити у дошкільних навчальних закладах 19,5 тисячі  місць для дітей дошкільного віку. Прийнято нормативно-правові акти щодо інклюзивної освіти, якими передбачено: –  порядок  відкриття  та комплектування інклюзивних груп для дітей з особливими освітніми потребами; –  введення посади «асистент вихователя дошкільного навчального закладу»; –  надання 56 днів відпустки вихователю та асистенту  вихователя, які  працюють  в інклюзивній групі  дошкільного навчального закладу. Водночас є проблеми, що потребують вирішення. Насамперед недостатність розвитку мережі дошкільних навчальних закладів  відповідно до потреб населення  (понад 116  тисяч дітей перебуває у черзі на влаштування у дитсадок). Необхідно активізувати діяльність щодо повернення у комунальну власність тих закладів, що були приватизовані, відчужені або вибули з державної власності з порушенням законодавства, з метою їх використання за призначенням. Також потребує пріоритетної уваги фінансування будівництва та реконструкції дошкільних навчальних закладів з Фонду  регіонального розвитку за рахунок додаткових дотацій з державного бюджету місцевим бюджетам. Попри неодноразові звернення Міністерства до  Міністерства охорони здоров’я  щодо необхідності спрощення Державних санітарних правил та норм  влаштування, обладнання  та утримання  дошкільних навчальних закладів і зняття обмежень, що унеможливлюють функціонування дошкільних навчальних закладів, зокрема приватних, досі питання не вирішене. За інформацією МОН України

Коментарі закриті.