У липні студенти з України, Канади, США, Німеччини, Польщі, Великої Британії, Іспанії, Грузії, Китаю, Японії, Білорусі, Молдови та інших країн зібралися в літній школі Тартуського університету (Естонія), аби прослухати курс лекцій на тему: «Падіння імперії». Серед учасників цієї освітньої програми, розрахованої на ініціативну молодь із різних країн, був і студент юридичного факультету Запорізького національного університету Дмитро Таран.

Організатори літньої школи розрахували навчальну програму на два тижні. Перші сім днів її учасники перебували в Таллінні, де прослухали лекції від викладачів Тартуського університету про естонську систему електронного урядування. Так, студенти дізналися, що естонський уряд перейшов на електронну мережу документації ще в 2000 році. Це – єдина система автоматизованої взаємодії органів державної влади з громадянами шляхом використання ID-карт. У ній відбувається безперервний рух документообігу між відомствами та існує можливість здійснення паралельних операцій з метою економії часу. Такий спосіб урядування має свої очевидні переваги, щонайменше – прозорість та зручність.

Під час лекцій учасники літньої школи дізнались, як працює ця система, а також поділились своїми думками щодо її переваг і недоліків. За словами Дмитра Тарана, ці лекції були дуже цікавими й насиченими, а ще естонські викладачі доклали багато зусиль, аби навчання проходило в інтерактивному режимі: «Під час викладання свого предмета лектори користувались різноманітними аудіовізуальними засобами, чому сприяло гарне матеріально-технічне оснащення аудиторій. Викладачі попіклувалися про високий рівень якості лекційного викладання, його актуальне змістове наповнення. У свою чергу, учасники програми активно брали участь в обговоренні запропонованих їхній увазі питань, що створювало дружню та невимушену атмосферу. Цікаво й те, що лектори дозволяли нам активно користуватися електронними джерелами інформації та навіть заохочували нас до цього. Це дійсно вразило, адже на наших лекціях використання будь-яких гаджетів зазвичай не схвалюється», – зазначає Дмитро.

Навчальна програма вдало доповнювалася візитами до Міністерства юстиції Естонії та Національної ради Естонії. Співробітники цих урядових установ радо зустріли учасників літньої школи та розповіли їм про всі нюанси роботи з використанням системи електронного урядування. Як відзначає Дмитро Таран, його вразила відкритість і прозорість роботи уряду Естонії. Зокрема, екскурсію Міністерством юстиції для гостей проводив помічник міністра юстиції.

Також учасники програми відвідали низку муніципалітетів та офісів провайдерів, що надають послуги із забезпечення злагодженої роботи електронної системи документації та боротьби з кіберзлочинністю.

Культурна програма теж була досить цікавою та різноманітною: «У вільний час ми відвідали головну площу міста, порт, оглядові майданчики та Старе місто (Vanalinn), до наших днів тут збереглася велика частина будівель XI–XV ст., однак поряд із ними розташовані й сучасні будинки. Таке сусідство дає змогу побачити, як змінювалася архітектура протягом тривалого часу, і створюється враження, ніби ти знаходишся в музеї. Окрім того, нам запропонували відвідати м. Гельсінкі (Фінляндія) чи м. Нарва (Естонія) на вибір», – поділився своїми спогадами Дмитро Таран.

Протягом другого тижня слухачі програми відвідали м. Тарту та безпосередньо – Тартуський університет. Вони були присутні на лекціях викладача цього вишу Миколи Макарова. При цьому під час академічної роботи основну увагу слухачів було сконцентровано на аналізі конфліктів між Росією та її сусідами – Грузією і, звісно ж, Україною. Лектор разом із учасниками програми розглянули основні передумови, що призвели до цих конфліктів. Також молодь намагалася знайти можливі варіанти їх вирішення. Окрім того, вони розглянули історичний процес формування російського менталітету та причини прагнення росіян захистити весь слов’янський народ від примарного ворога. За словами Дмитра Тарана, лекції були досить пізнавальними та корисними: «Кожен мав можливість висловити свою думку, навіть якщо вона не збігалася з думкою лектора. Викладач не намагався нав’язати свої переконання студентам. Він спонукав учасників програми, аби вони проводили аналіз політичних подій. У результаті цієї роботи ми дійшли висновку, що всі політичні конфлікти між країнами можна вирішити мирним шляхом, головне при цьому – не допустити початку війни».

У вільний час учасники літньої школи відвідали найцікавіші місця м. Тарту, завітали на екскурсії в музеї та церкви. Дмитро Таран поділився з нами своїми враженнями з приводу своєї участі в міжнародній академічній програмі: «Ця навчальна програма була досить корисною для мене: я отримав можливість не лише побачити на власні очі, як працює електронна система урядування в Естонії, але й дізнатись про ставлення представників різних країн світу до ситуації, що склалася зараз на території України. У майбутньому я також планую брати участь у таких програмах, адже це чудова можливість для самовдосконалення та отримання нових знань. Окрім того, це – нові цікаві знайомства та приємні враження».

За результатами участі в літній школі Тартуського університету всі її слухачі лекцій отримали сертифікати.

Прес-центр ЗНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *