У Київському палаці дітей та юнацтва за ініціативи дружини Президента України Марини Порошенко та за сприяння Уповноваженого Президента України з прав дитини Миколи Кулеби відбувся круглий стіл «Інклюзивне навчання в Україні: реалії та перспективи». Читайте також: Шануємо освітян за щоденну нелегку працю, молодість душі і мудрість слова! В обговоренні питання інклюзивної освіти взяли участь заступник міністра освіти і науки – керівник апарату Олег Дерев’янко, заступник міністра охорони здоров’я Віктор Шафранський, перший заступник міністра соціальної політики Василь Шевченко, голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Лілія Гриневич, представники громадських організацій, батьки дітей з особливими потребами, практики в інклюзивній освіті. Читайте також: Лілія Гриневич – освітянам: Уклінно дякую вам за вашу жертовну працю! У вітальному слові Марина Порошенко наголосила, що діти з особливими потребами повинні мати такі ж можливості на освіту, працевлаштування, участь у культурному та соціальному житті, як і всі громадяни. «Саме рівень інклюзивної освіти є показником ступеня розвитку держави», – зазначила  дружина Президента. Марина Порошенко зазначила, що шлях запровадження інклюзивної освіти в Україні – тривалий, а особливі діти не можуть чекати, бо вони ростуть, а ми втрачаємо безцінний час: «Якщо сьогодні ми почнемо вирішувати ці питання, то вже завтра отримаємо перші результати». Читайте також: Учитель року – 2015: інтрига зберігається Микола Кулеба наголосив, що чинна система освіти дітей з обмеженими можливостями показала свою неефективність. «Спеціальна освіта не може задовольнити всіх дітей з особливими потребами, тому єдиним шляхом вирішення проблеми є розвиток інклюзивної освіти», – зауважив він. На необхідність спільного обговорення з органами місцевого самоврядування та громадами пріоритетів в освіті звернула увагу Лілія Гриневич. Вона впевнена, що на одну місцеву громаду повинна бути хоча б одна інклюзивна школа. Читайте також: У Близнюках вшанували ветеранів педагогічної праці Як повідомила голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, парламентом внесено зміни до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання, зокрема, про дошкільну освіту. «Сьогодні комітет дбатиме про те, щоб положення про інклюзивну освіту та про доступ до неї знайшли відображення в базовому законі «Про освіту», – додала  Лілія Гриневич. Олег Дерев’янко зазначив, що зважаючи на децентралізацію місцевого самоврядування, ключова роль у впровадженні інклюзивної освіти на місцях належатиме місцевим громадам. Тому, на його думку, необхідно комплексно підходити до вирішення питання інклюзії, долучивши до цього процесу всі міністерства та місцеве самоврядування. Олег Дерев’янко також наголосив, що розвиток інклюзивної освіти в країні залежить не тільки від законодавчого поля, а й від ставлення суспільства до дітей  з особливими потребами. «Основне питання – це рівень розуміння цих дітей суспільством, який сьогодні вкрай низький. Потрібна широка просвітницька кампанія щодо толерантного ставлення до особливих дітей», – наголосив заступник міністра. Серед пріоритетних завдань розвитку інклюзивної освіти представники громадськості визначили своєчасну соціалізацію дітей з обмеженими можливостями та їхню адаптацію до самостійного дорослого життя. За результатами обговорення учасники заходу домовились найближчим часом обмінятися пропозиціями та рекомендаціями щодо впровадження інклюзивної освіти, а також створити постійно чинну  міжвідомчу робочу групу, завданням якої буде напрацювання єдиного механізму впровадження інклюзії в країні. У круглому столі взяли участь представники громадськості та керівники закладів, де навчаються діти з особливими потребами, зокрема комунального закладу Львівської обласної ради «Навчально-реабілітаційний центр «Левеня», Київського палацу дітей та юнацтва, Центру раннього розвитку «Гармонія Дитинства» м. Житомира, Центру соціально-трудової, професійної та медико-соціальної реабілітації інвалідів, дітей інвалідів та молодих інвалідів м. Броварів, Білоцерківського дитячого оздоровчого центру «Шанс», Асоціації батьків дітей з аутизмом, громадських організацій «Родина», «Відчуй», «Інститут реабілітації та соціальних технологій», Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром» та Благодійного фонду Наталії Крючкової «Долоні щастя». Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу