Під таким лейтмотивом у комунальному закладі «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбулась Всеукраїнська науково-методична конференція, присвячена 97-річчю від дня народження Василя Сухомлинського. Читайте також: Що гальмує інклюзію в Україні? Читайте також: Саме рівень інклюзивної освіти є показником ступеня розвитку держави, – Марина Порошенко У заході взяли участь наукові працівники вищих навчальних закладів, інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагоги дошкільних, загальноосвітніх, зокрема й спеціальних, навчальних закладів, а також представники психолого-медико-педагогічних консультацій із 17 областей України. Учасники семінару обговорили актуальність ідей видатного українського педагога, вченого і практика В. О. Сухомлинського в контексті  сучасної системи  інклюзивного навчання, зокрема: Читайте також: Сучасне обладнання для впровадження інклюзивної освіти отримав Бердянський педуніверситет основа навчання та виховання – є гуманне ставлення до особливих дітей та сприяння їхній соціалізації; педагогічна спадщина як концептуальна основа особистісно-орієнтованого навчання в системі інклюзивної освіти; духовно-гуманістичне виховання в теорії і практиці В.О.Сухомлинського; корекційна спрямованість педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського у роботі з дітьми, які мають затримку психічного розвитку, тощо. Важливого значення В. О. Сухомлинський надавав створенню комфортних умов для навчання і виховання дитини, формуванню толерантного ставлення батьків, учителів та учнів до дітей з обмеженими можливостями, що є співзвучним із завданнями інклюзивної школи. Не вживаючи терміна «особистісна орієнтація» та «інклюзія»,  у своїх працях «Як виховати справжню людину», «Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості», «Сто порад учителеві», «Батьківська педагогіка» та інших вчений відобразив основні принципи інклюзивної освіти. Учасники конференції відвідали педагогічно-меморіальний музей імені В. О. Сухомлинського у селищі Павлиш, вшанували пам’ять покладанням квітів на могилі Вчителя та взяли участь у круглому столі «Використання творчої спадщини В.О. Сухомлинського у роботі з дітьми, що мають особливі освітні потреби». На секційних засіданнях обговорено практику роботи з дітьми з особливими потребами  у навчальних закладах Вінницької, Кіровоградської, Львівської, Луганської, Сумської, інших областей, а також досвід роботи Кіровоградської обласної психолого-медико-педагогічної консультації  (далі –  ПМПК). Для зручності батьків в ПМПК змінено години та дні прийому, зокрема робочим днем є субота, на базі  ПМПК діє інформаційно-ресурсний центр,  влітку було організовано інклюзивну «літню школу» з метою соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. Попри певні здобутки, учасники конференції засвідчили, що розвиток інклюзії потребує удосконалення нормативно-правових засад, приведення системи освітньої діяльності у відповідність до потреб дитини, сім’ї, а також відповідної підготовки педагогічних кадрів. Інформує прес-служба МОН України