У пілотних школах п’яти областей Киргизької  Республіки успішно впроваджують програму багатомовної освіти. Реформи в галузі відбуваються в рамках спільного проекту Міністерства освіти і науки КР, Дитячого фонду ООН в КР ЮНІСЕФ «Єдність – у різноманітті» та Верховного комісара у справах національних меншин ОБСЄ.

Багатомовна освіта передбачає використання двох або більше мов у процесі навчання, створюючи нове середовище для мовної практики і забезпечуючи необхідний рівень володіння кількома мовами. Також це нововведення сприятиме формуванню полікультурної особистості, а набуті навички стануть інструментом для успішних партнерських відносин у суспільстві. Адже вміння спілкуватись різними мовами (рідною, державною, офіційною, іноземною) є запорукою особистісного зростання, підвищення конкурентоспроможності, соціальної та громадянської інтеграції.

Для ефективного впровадження цього нововведення педагогів збирали на семінари-тренінги  «Планування освітнього процесу за методикою інтегрованого навчання предмета і мови (CLIL)».

Крім того, МОН КР, вивчивши досвід впровадження багатомовної освіти в Казахстані, Грузії, Естонії, Латвії, визначило основні напрями професійного розвитку педагогів. Так, для вчителів-предметників пілотних шкіл було розроблено програму з підвищення кваліфікації за методикою інтегрованого навчання предмета і мови, а для вчителів-філологів – із методики викладання другої мови. На опанування цих методик учителі мають 72 години. За цей час учителі засвоять необхідний теоретичний матеріал, виконають практичну та самостійну роботи, водночас їм надаватимуть й індивідуальні консультації.

Паралельно триває робота із розробки навчально-методичних матеріалів. Робочі групи з числа педагогів пілотних шкіл і викладачів пілотних ВНЗ працюють над термінологічними словниками трьома мовами з математики, природознавства, історії, створюють робочі зошити з пілотних предметів.

Також уже сформована команда національних тренерів і консультантів. «Багатьом учителям, як і мені, довелося подолати деякі свої стереотипи, тому в реалізації програм багатомовної освіти використовуються ефективні освітні технології. Якщо традиційно при навчанні мов застосовується граматичний підхід, то в рамках реалізації багатомовної освіти пріоритетним є комунікативний підхід. Отже, наше основне завдання – це навчити дітей говорити, розуміти, читати, писати іншою мовою, вступати в комунікацію, висловлювати свої думки усно і письмово»,  – розповідає Жилдиз Тойчуїва, доцент Ошського державного університету, тренер програм багатомовної освіти.

Крім того така реформа значно підвищить якість освіти, переконані урядовці, випускники багатомовних шкіл матимуть переваги при виборі професійної підготовки і подальшого працевлаштування. Саме завдяки перспективам, що відкриваються дітям, ідею підтримують і батьки, і педагоги, і суспільство.

За інформацією МОН Киргизької Республіки

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *