В освітніх закладах Запорізької області триває Місячник безпеки життєдіяльності, під час якого рятувальники спільно з освітянами проводять низку профілактичних заходів під гаслом «Знати, щоб передбачати, передбачати, щоб діяти». Читайте також: Презентовано проект щодо дистанційного екстернату для учнів, які мешкають у зоні АТО та на тимчасово окупованих територіях Зокрема, в дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних і професійно-технічних навчальних закладах відбулася перша кущова семінар-нарада за участі спеціалістів органів управління освітою,  керівників методичних об’єднань, учителів предметів «Основи здоров’я» та «Захист Вітчизни», а також інспекторів підрозділів ДСНС із Пологівського, Запорізького, Вільнянського, Новомиколаївського, Оріхівського, Гуляйпільського районів та Запоріжжя. Одним із пріоритетних напрямів роботи рятувальників та освітян є формування у дітей навичок і вмінь діяти індивідуально й колективно в різних життєвих ситуаціях, бо це основна складова безпечного майбутнього країни. Директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова відзначила плідну співпрацю в забезпеченні підвищення рівня знань педагогів, які в свою чергу навчають дітей і доносять украй важливу інформацію до батьків. Якісним показником її результативності, за словами посадовця, є той факт, що за останні п’ять років не зареєстровано жодного смертельного травмування дітей під час навчально-виховного процесу. Читайте також: Новий дитячий садок на Чернігівщині готовий прийняти 40 малюків Слухачі семінару пройшли курс забезпечення пожежної безпеки в закладах освіти, зупинившись на таких моментах, як правила евакуації з приміщення, в якому сталася пожежа, порядок дій учителя при пожежі, правила використання первинних засобів пожежогасіння. Важливу лекцію прослухали педагоги про правила під час виявлення підозрілих та вибухонебезпечних предметів, а також алгоритм дій у такій ситуації. На сьогодні спостерігається тенденція збільшення випадків виявлення громадянами вибухівки. Фахівці наголосили, що дуже важливо постійно нагадувати дітям про правила поводження з вибуховими пристроями. Освітянам наочно продемонстрували приклади, де можуть знаходитися небезпечні предмети. Відомі випадки, коли вибухові пристрої маскують під дитячі іграшки, книжки, предмети тощо. Вибухівку навмисно приховують у речах, дотик до яких може спровокувати детонацію. Головне – не панікувати і в жодному разі не чіпати підозрілий предмет, одразу ж повідомити за телефонами 101 чи 102. Читайте також: Міжнародний день енергозбереження,  або Як школярі з усієї України «пироги пекли»  У рамках семінару також порушувалися питання профілактики невиробничого травматизму. Про їх важливість свідчать сумні показники статистики: якщо з 2002 року кількість загиблих стабільно зменшувалася, то в 2014 знову відбулося зростання цього показника. У ЗОШ № 15 провели відкритий урок з хімії, де вчитель детально розповів учням про 17-й елемент таблиці Менделєєва – хлор, його небезпечність та як діяти у разі загрози. Керівники закладу отримали умовну ввідну, що внаслідок аварії на ЗТМК відбувся витік хлору. Читайте також: Якість освіти у школі залежить від учителя, змісту та навчального середовища, – Павло Хобзей Учні навчально-виховного комплексу «Запорізька Січ» продемонстрували роботу рятувальної групи в зоні техногенної аварії: прийоми одягання захисного костюма, протигазу, а також винесли умовно постраждалого із зони зараження. У загальноосвітній школі № 3 згідно з умовною ввідною виникла пожежа на сцені актової зали під час репетиції новорічного заходу. Педагоги вчасно зреагували та повністю відпрацювали алгоритм дій у таких випадках. Вогнеборці, які прибули на місце умовної пожежі, переконались у правильності та своєчасності їхніх дій. Читайте також: Розвиток писемності в Україні: історія і сучасність. У конференції взяли участь науковці й учителі А в дитячому садочку № 36  відпрацювали дії у разі розливу ртуті. Аналогічні семінар-наради відбудуться в Енергодарі, Бердянську та Мелітополі. Аби урізноманітнити спектр відпрацьованих питань, рятувальники запланували умовні ввідні відповідно до природних та техногенних ризиків цих територій. За інформацією департаменту освіти і науки Запорізької ОДА

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу