У Міністерстві освіти і науки України за участі директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Юрія Кононенка, заступника начальника управління – начальника відділу забезпечення діяльності міністра – Олександра Сича, науковців, педагогічних працівників, представників неурядових організацій і батьків дітей з розладами спектра аутизму відбулось чергове засідання експертно-консультативної ради з питань аутизму. Читайте також: Виставка «Освіта в Канаді – 2016» запрошує абітурієнтів На розв’язання зазначених проблем спрямований Всеукраїнський науково-практичний експеримент «Науково-методичні засади створення моделі комплексної психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції дітей із загальними розладами розвитку (спектр аутизму)», що проходить на базі Львівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Керівник цього проекту, доктор психологічних наук Катерина Островська презентувала модель навчального закладу для дітей з розладами аутичного спектра та систему роботи з такими дітьми, напрацьовані в рамках експерименту. Завідувач лабораторії, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник Тетяна Скрипник представила навчально-методичний посібник «Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі», де розкрито зміст конкретних кроків у напрямі розбудови успішного освітнього процесу для дітей з аутизмом, що базуються на міжнародних стандартах. Читайте також: Школярі та освітяни навчаються рятувальних дій у надзвичайних ситуаціях Про практичний досвід роботи з питань організації інклюзивного навчання, гнучкість підходів та проблеми в організації навчання дітей з синдромом Дауна, розладами спектра аутизму повідомила директор Львівської спеціалізованої школи «Надія» з поглибленим вивченням предметів еколого-правового профілю  Ірина Хміль. Про підготовку корекційних педагогів та спеціальних психологів для роботи з дітьми із складними порушеннями поінформувала Діна Шульженко, доктор психологічних наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки Інституту корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова. «На сьогодні 7 вищих навчальних закладів, 8 факультетів (інститутів) та 13 кафедр готують фахівців для роботи з дітьми зі складними порушеннями розвитку. 11 університетів, 13 факультетів (інститутів), 17 кафедр ввели в навчальні програми викладання дисциплін, модулів, тем, проведення волонтерської практики з питань психолого-педагогічної корекції аутистичних порушень у дітей та підлітків», – повідомила Діна Шульженко. Читайте також: Презентовано проект щодо дистанційного екстернату для учнів, які мешкають у зоні АТО та на тимчасово окупованих територіях Представники неурядових організацій висловили пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правих документів, зокрема введення у штати загальноосвітніх навчальних закладів посади асистента для супроводу дитини з розладами спектра аутизму під час навчального процесу; розроблення положення про інформаційно-ресурсний центр; порядку взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських організацій щодо супроводу дітей з порушеннями розвитку. Інформація МОНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу