Перше в цьому навчальному році засідання Школи філологічних наук для вчителів української мови і літератури, російської мови і літератури, зарубіжної літератури Запоріжжя зібрало понад 120 представників середньої ланки освіти. Організатором заходу став філологічний факультет Запорізького національного університету спільно з Інформаційно-аналітичним методичним центром Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради.  Читайте також: Павло Хобзей: Центральна фігура якісних перетворень в освіті – це вчитель На початку заходу його учасників привітав проректор з наукової роботи ЗНУ, професор Геннадій Васильчук. Він подякував учителям за їхню нелегку, але таку необхідну для суспільства роботу і висловив переконання, що розвиток освіти базується саме на тісній взаємодії теоретиків і практиків. Декан філологічного факультету, професор Тамара Хом’як побажала всім учасникам зустрічі творчих успіхів і плідної співпраці та звернулася до вчителів із проханням внести власні пропозиції щодо напрямів взаємодії вищої та середньої школи. Методист Інформаційно-аналітичного методичного центру Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради Віолета Кушнаренко окреслила організаційні питання роботи Школи філологічних наук і відзначила серйозний академічний рівень запланованих занять. Ключовими проблемами першого засідання стали питання підготовки до ЗНО з української мови та літератури,  російської мови, вступної кампанії 2016 року, підготовка робіт Малої академії наук. Читайте також: Шестеро представників ЗНУ перемогли в обласному конкурсі молодих науковців Засідання розпочалося інформаційним повідомленням доцента кафедри української літератури Ірини Бакаленко про новації та особливості процесу проведення зовнішнього незалежного оцінювання і вступної кампанії 2016 року. Головним підсумком розмови стала рекомендація ретельно вивчати нові правила проведення ЗНО та вступної кампанії, викладені на офіційних сайтах МОН України, Українського Центру оцінювання якості освіти та Дніпропетровського регіонального центру оцінювання якості освіти, а також обраних ВНЗ, до яких планують подавати заяви вступники, бо з цього року вимоги окремих вишів можуть суттєво відрізнятися. Ірина Миколаївна розповіла також про важливість пробного тестування та повідомила про терміни його проведення. Після офіційної частини вчителі взяли участь у засіданні двох філологічних секцій – з «Української мови і літератури» і з «Російської мови і літератури, зарубіжної літератури». Читайте також: Урок пам’яті «З присвятою замордованим голодом…». Рекомендації МОН Ґрунтовний аналіз сертифікаційних робіт з української мови і літератури у своїй доповіді представила методист Дніпропетровського регіонального центру оцінювання якості освіти, кандидат філологічних наук, доцент Інна Мамчич. Вона зазначила, що для цьогорічних випускників найскладнішими завданнями виявились завдання з фонетики, синтаксису української мови, а також написання власного висловлювання. Інна Петрівна навела приклади складних завдань, із якими не впоралися випускники 2015 року, закликала вчителів акцентувати увагу на підготовці до виконання цих завдань, наголосила на особливостях сертифікаційної роботи з української мови та літератури 2016 року, запросила випускників м. Запоріжжя до участі у пробному тестуванні ДРЦОЯО, а вчителів – у перевірці сертифікаційних робіт у прийдешній вступній кампанії. Завідувач кафедри української мови професор Петро Білоусенко свій виступ присвятив актуальній проблемі сучасного українського мовознавства, про яку йдеться і в шкільних підручниках, – походженню української мови. У своїй лекції він детально зупинився на причинах виникнення дискусії, повідомив про найновіші дослідження вчених, які нещодавно були оприлюднені, та про власний внесок у розбудову цього питання. Про важливість залучення учнів до читання сучасної української літератури говорила у своєму виступі  заступник декана філологічного факультету з профорієнтаційної роботи, доцент кафедри української літератури Олеся Слижук. Вона розповіла про діяльність Центру дослідження літератури для дітей і юнацтва та про участь студентів філологічного факультету у волонтерській діяльності з популяризації читання серед учнів 5-8 класів м. Запоріжжя. Більш детально Олеся Алімівна зупинилась на характеристиці повісті-казки Юрія Винничука «Місце для дракона», яка з наступного навчального року вивчатиметься у 8 класі. Активно працювали освітяни й на секції «Російська мова і література та зарубіжна література». Про основні моменти роботи над дослідженнями для Малої академії наук та про те, як ефективно підготувати учнів до захисту наукових робіт, розповів у своїй доповіді заступник декана філологічного факультету з наукової роботи, доцент кафедри російської філології Іван Мацегора. Кожен важливий етап цього процесу Іван Леонідович представив як окремий блок напрацювань учня, детально проаналізувавши  помилки, що є типовими для учасників МАН з російської мови. Усі презентації, методичні матеріали та інформаційні ресурси, використані під час проведення семінару, були розіслані на електронні адреси вчителів-учасників семінару. Вчителі отримали програму роботи «Школи», пам’ятку про вступну  кампанію 2016 року «Шлях до ЗНУ», схеми щодо особливостей сертифікаційної роботи з української мови та літератури й методики розрахунку конкурсного бала. Вчителі також ознайомилися з новітніми ресурсами бібліотеки ЗНУ та в подарунок отримали наукові та методичні посібники з фондів бібліотеки. Із метою покращення зворотнього зв’язку було проведене анкетування серед учасників Школи. Вчителі високо оцінили рівень підготовки та засідання Школи філологічних наук, а також висловили побажання щодо тематики наступної зустрічі. Тож учасники запланували провести ще два засідання Школи філологічних наук цього навчального року. Прес-центр ЗНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу