На Харківщині ліцеї, учні яких не набрали 180 балів, позбавляють статусу - znoП’ять років – точка відліку для харківських ліцеїв. Якщо з 2008-го ці навчальні заклади не випустили жодного учня, який на тестуванні з української мови набрав би 180 балів – їх цьогоріч позбавили статусу і перевели у розряд звичайних загальноосвітніх шкіл – про це розповів директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр Сидоренко, який уже шостий рік поспіль проводить у регіоні ЗНО.

Цьогорічна ЗНО-кампанія на Харківщині дещо змінилася. Уперше 98 відсотків пунктів тестування Харківського регіонального центру – а всього їх 70 – обладнані у вишах. Це дало змогу забезпечити творчу атмосферу для абітурієнтів і розвантажити школи, де влітку, як відомо, проводиться ремонт. Траплялися випадки, коли влада припиняла розпочатий ремонт будівель або проїжджої частини на вулицях поблизу пунктів тестування, щоб це не заважало абітурієнтам.

Тестування пройшли 38 тисяч абітурієнтів Харківської, Сумської і Полтавської областей. Серед них значна кількість тих, кому за 55 років. Розширення вікового діапазону зовнішнього незалежного оцінювання – також особливість кампанії. Як правило, люди поважного віку – репетитори, які, написавши тест, вбили двох зайців. Вони змогли оцінити завдання і підтвердити свої знання сертифікатом. Для багатьох учнів та їхніх батьків при виборі репетитора це може зіграти вирішальну роль. Цікаво, що інваліди із вадами опорно-рухового апарату також вирішили взяти участь у цьогорічному ЗНО, хоча мають усі законні підстави оминути незалежне тестування.

Директор центру Олександр Сидоренко переконаний: проект ЗНО – досягнення України, однак він досі вимагає удосконалення. Приміром, потрібен закон про ЗНО, який передбачає відповідальність за списування, як у Франції (там абітурієнт втрачає право складати іспити на 5 років). Лише цього року Харківським центром зафіксовано 73 випадки, коли різноманітні гаджети були вмонтовані у одяг школярів, від чоловічої краватки  до жіночої білизни.

Також необхідно працювати над тестами з низки предметів. Зокрема, з математики. Науковці пропонують ввести творчі завдання, щоб відповідь не просто обирали з можливих, а була можливість розв’язати завдання. «Ця та інші ініціативи харків’ян розглянуті на рівні Міністерства освіти і науки та Українського центру ЗНО», – каже Олександр Сидоренко.

 

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *