Днями під час представлення законопроекту «Про освіту» на розширеному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти  Голова Комітету Лілія Гриневич наголосила на стратегічному значенні законопроекту  та зазначила,  що, оскільки в суспільстві виникає неоднозначна думка щодо впровадження 12-річної освіти, необхідно розкрити, на що буде орієнтований зміст нової школи. Якщо школа буде орієнтована  на отримання переліку тих компетентностей, які сьогодні визначені в Європейському Союзі для загальної середньої освіти, зокрема, знання мов, підприємницька  та громадянська компетентності, то 11-річного навчання не вистачає для того, щоб отримати такі результати. Українські діти повинні бути конкурентоспроможні.  Весь цивілізований світ сьогодні говорить про освіту успішного життя, а це ті компетентності, які сьогодні українська школа в традиційному форматі не формує. «Новий Закон «Про освіту» повинен відповісти суспільству на питання, в чому полягає реформа освіти, та запустити реальні процеси цієї реформи», – пояснила Лілія Гриневич. Водночас голова Комітету вважає, що, по-перше, треба узгодити весь термінологічний апарат законопроекту із тим, що є в законах України «Про вищу освіту», «Про професійну освіту», наповнити і виписати Національну рамку кваліфікацій. По-друге, має бути показник рівня заробітної плати педагога – планка, якої повинна досягнути Україна, коли вийде з війни. По-третє, в законі треба докладніше виписати повноваження і зобов’язання місцевих громад. Освітня субвенція покриває тільки потреби загальної середньої освіти, а дошкілля і позашкілля залишаються на місцевих бюджетах, за винятком тих закладів позашкільної освіти, які мають національне значення. За словами народного депутата, перегляду потребує і фінансування освіти. В системі освіти є частина коштів, які направду не є коштами для здобуття освіти, а  соціальною підтримкою – це кошти харчування, соціальні стипендії. Такі видатки, на думку Лілії Гриневич, має фінансувати Мінсоцполітики. Тому ВВП у розмірі 6.5 %,  спрямований на освіту, насправді є меншим, а тому треба чітко розмежувати кошти, які ідуть лише на освіту. За словами голови парламентського Комітету, закон має запропонувати інституційні мости з ринком праці, і це питання стосується не тільки професійної освіти, а й вищої. Також необхідно в законопроекті досконаліше прописати статті про сертифікацію вчителя. За результатами обговорення було прийняте рішення, що уряд має доопрацювати  законопроект «Про освіту». Переглянути відео розширеного засідання Комітету з питань науки і освіти. Проект закону України “Про освіту”  тут. Інформує прес-служба МОН України