Рівень знань, який отримав учень під час навчання в школі не визначається лише тим, що вдалося закласти у його свідомість вчителеві – застерігає Український центр оцінювання якості освіти. Навіть найкращі вчителі і найсучасніші класи не додадуть IQ, якщо дитина не матиме бажання вчитися і не опановуватиме матеріал за межами школи чи ліцею. Самоосвіта – не мешн важлива, ніж академічна підготовка. Тож рейтинги, які деякі організації складають на основі лише успішності учнів в ЗНО – не коректні. УЦОЯО пояснює – оцінка за шкалою 100-200 балів є рейтинговою і вказує на місце результату абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів з певного предмета тестування. Тобто те, що учасник тестування отримав 200 балів, не означає, що він дав правильні відповіді на всі завдання тесту, просто його результат в тестових балах виявився найвищим. Відповідно створювати рейтинг фактично на підставі іншого рейтингу є некоректним. Проект Положення про національну систему рейтингового оцінювання загальноосвітніх навчальних закладів, розроблений Міністерством освіти і науки України, включає і зовнішнє рейтингове оцінювання, і рейтингове оцінювання за результатами внутрішнього моніторингу. Тож перш ніж створювати подібні рейтинги, необхідно комплексно та ґрунтовно проаналізувати роботу кожного навчального закладу, кажуть в УЦОЯО. У разі укладання рейтингу загальноосвітніх навчальних закладів без урахування усіх критеріїв їхньої діяльності (зокрема, лише за результатами зовнішнього незалежного оцінювання) рейтинг не відображатиме реальне становище, іноді навіть вводитиме в оману громадськість.  

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу