Сучасні школярі надзвичайно навантажені: навчання, хобі, деякі громадські обов’язки займають дуже багато часу – а ще ж треба виділити кільки годин на відпочинок та ігри. Як організувати розпорядок дня дитини та навчити її бути організованою? Допоможуть кілька порад. Читайте також: Улюблена музика допомагає навчатися Планування Треба навчити школяра планувати свій день. Коли дитина приходить зі школи, вона повинна проаналізувати домашнє завдання – що треба зробити і наскільки це складно, скільки це займе часу. До запланованого часу треба додати десь 30 хвилин для запасу. Варто заздалегідь визначитись, коли дитині комфортно робити домашнє завдання: одразу після школи, після відпочинку чи прогулянки. Привчайте школяра виконувати складні завдання в той день, коли вивчалася нова тема, тоді витрачатиметься менше часу на згадування інформації, яку отримав на уроці. Починати робити домашнє завдання краще зі складних завдань. Читайте також: Павло Хобзей: Центральна фігура якісних перетворень в освіті – це вчитель  Ефективність Якщо дитина не розуміє якогось предмета – примушувати сидіти її над завданням, доки вона не вивчить, неправильно. Проблема може бути в іншому – некомфортне сприйняття інформації або вчитель не зумів якісно і доступно пояснити. Читайте також: Додаткові роки за партою покращують самопочуття  Оптимізація часу Кілька порад, які допоможуть дитині не гаяти часу: стежте, щоб школяр не відволікався, коли виконує домашнє завдання; не допускайте безперервного сидіння над уроками більше, ніж 2 години. Краще організувати відпочинок чи прогулянку, а потім повернутися до виконання завдань; якщо дитина відволікається  під час виконання домашнього завдання, знайти причину  (здебільшого доводиться тимчасово «конфіскувати» смартфон). Культура порядку Навчіть школяра бути організованим. Порядок має бути скрізь: на книжкових полицях, на робочому столі (де не треба буде півгодини шукати лінійку чи циркуль), у  власних речах, у  шафі. Якщо дитина буде  чітко організована та охайна в усьому, вона матиме багато вільного часу. Чого не варто робити:  примушувати дитину: краще поетапне делікатне виховання, ніж нав’язування;  перевантажувати школяра: зараз є чимало цікавих занять, але це не означає, що, окрім школи, дитина має 5 разів на тиждень відвідувати  5 різних гуртків. Це лише призведе до нервового зриву і візиту до  психолога. Школа, репетитор, 1-2 гуртки – допустимий максимум; карати, сварити за недотримання розпорядку: денний розпорядок потрібен, щоб дитині було комфортно, щоб вона мала більше вільного часу для себе. Якщо вона з якихось причин не дотрималася його – вона просто менше погуляє чи пограється. Додаткових «санкцій» не потрібно. Ольга Сорока