Сучасні школярі надзвичайно навантажені: навчання, хобі, деякі громадські обов’язки займають дуже багато часу – а ще ж треба виділити кільки годин на відпочинок та ігри. Як організувати розпорядок дня дитини та навчити її бути організованою? Допоможуть кілька порад.

Планування

Треба навчити школяра планувати свій день. Коли дитина приходить зі школи, вона повинна проаналізувати домашнє завдання – що треба зробити і наскільки це складно, скільки це займе часу. До запланованого часу треба додати десь 30 хвилин для запасу. Варто заздалегідь визначитись, коли дитині комфортно робити домашнє завдання: одразу після школи, після відпочинку чи прогулянки. Привчайте школяра виконувати складні завдання в той день, коли вивчалася нова тема, тоді витрачатиметься менше часу на згадування інформації, яку отримав на уроці. Починати робити домашнє завдання краще зі складних завдань.

 Ефективність

Якщо дитина не розуміє якогось предмета – примушувати сидіти її над завданням, доки вона не вивчить, неправильно. Проблема може бути в іншому – некомфортне сприйняття інформації або вчитель не зумів якісно і доступно пояснити.

 Оптимізація часу

Кілька порад, які допоможуть дитині не гаяти часу:

  • стежте, щоб школяр не відволікався, коли виконує домашнє завдання;
  • не допускайте безперервного сидіння над уроками більше, ніж 2 години. Краще організувати відпочинок чи прогулянку, а потім повернутися до виконання завдань;
  • якщо дитина відволікається  під час виконання домашнього завдання, знайти причину  (здебільшого доводиться тимчасово «конфіскувати» смартфон).

Культура порядку

Навчіть школяра бути організованим. Порядок має бути скрізь: на книжкових полицях, на робочому столі (де не треба буде півгодини шукати лінійку чи циркуль), у  власних речах, у  шафі. Якщо дитина буде  чітко організована та охайна в усьому, вона матиме багато вільного часу.

Чого не варто робити:

  •  примушувати дитину: краще поетапне делікатне виховання, ніж нав’язування;
  •  перевантажувати школяра: зараз є чимало цікавих занять, але це не означає, що, окрім школи, дитина має 5 разів на тиждень відвідувати  5 різних гуртків. Це лише призведе до нервового зриву і візиту до  психолога. Школа, репетитор, 1-2 гуртки – допустимий максимум;
  • карати, сварити за недотримання розпорядку: денний розпорядок потрібен, щоб дитині було комфортно, щоб вона мала більше вільного часу для себе. Якщо вона з якихось причин не дотрималася його – вона просто менше погуляє чи пограється. Додаткових «санкцій» не потрібно.

Ольга Сорока

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *