У Києві реалізується перший в Україні проект, що дасть змогу людям з особливостями відкривати для себе світ мистецтва та більш повноцінно відчувати життя. Читайте також: У МОН визначали шляхи підвищення якості психолого-педагогічного супроводу дітей з аутичними розладами Рік тому Національний музей Тараса Шевченка започаткував програму «Музей без бар’єрів: від теорії до практики». За цей час велика кількість людей з обмеженими можливостями долучилась до культурних проектів музею. Це стало можливим завдяки низці чинників. По-перше, технічному оснащенню самого музею – наявності пандусів, спеціальних ліфтів, тактильної доріжки та інших зручностей для відвідувачів з інвалідністю. Але не менш важливою є робота з відвідувачами – створення для них низки семінарів і тренінгів, екскурсій, різноманітних культурно-мистецьких заходів, що дають можливість людям з інвалідністю не залишатися наодинці, а пізнавати культуру, спілкуватися та розвиватися. «За рік дії програми Національний музей Тараса Шевченка прийняв більше тисячі відвідувачів з інвалідністю, – розповідає Олена Черненко, вчений секретар, куратор соціальних проектів Національного музею Тараса Шевченка. – Тут відбуваються важливі події та конференції з моніторингу прав людей з інвалідністю, проводяться спеціалізовані екскурсії та театралізовані постановки, свята та виставки, на яких представлене все розмаїття творчих та активних людей з інвалідністю. Реалізується серія розвиваючих програм для дітей». Читайте також: Учені виявили високий рівень креативності в людей з аутизмом «Музей без бар’єрів» став особливим також для дітей з аутизмом – в її рамках вони мали змогу безкоштовно відвідувати Студію соціалізації «Дитина з майбутнім». «Проблеми із спілкуванням – одна із головних особливостей дітей з аутизмом. За сприяння програми музею вже рік успішно працює Студія соціалізації, що надає  можливість всебічного розвитку та навчає спілкуванню через творчість. Ми працюємо над навичками кращого сприйняття й осмислення мови, уяви, дрібної і великої моторики, комунікації, покращення просторової орієнтації, координації, спритності, – зазначає Олена Свердлова, керівник Студії соціалізації «Дитина з майбутнім». – На жаль, подібних можливостей в особливих дітей зараз дуже мало, тому батьки активно відгукуються на наші запрошення та приводять своїх діток до нас, щоб в ігровій формі надати їм можливість розвиватись». Читайте також: У київській школі № 281 практикують спеціальні класи та планують інклюзію Наступного року програма «Музей без бар’єрів» розширятиме тематику тренінгів і семінарів, виставок та конференцій. Плануються також благодійні вистави-балети для особливих дітей, а до програми Студії соціалізації від фонду «Дитина з майбутнім» додадуться спеціалізовані заняття з хореографії та етнографічні пізнавально-прикладні заняття. За інформацією Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму “Дитина з майбутнім” Читайте також: Інтеграція дітей з особливими потребами в суспільство. Досвід Ізраїлю

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу