Global Teacher Prize, що його ще називають “Нобелівською премією” для педагогів”, було започатковано два роки тому у Великій Британії.  У цьому конкурсі визначають найкращого вчителя у світі, який отримує винагороду –  $ 1 мільйон.

Varkey Foundation – некомерційна організація, що опікується заходом, була створена для підвищення рівня освіти дітей із малозабезпечених сімей у всьому світі. За їх філософією, кожна дитина заслуговує на хорошого вчителя, тому, визнаючи цю професію надважливою, фонд вважає своєю місією зокрема поширення передового педагогічного досвіду та глобалізацію освіти. Крім того, Varkey Foundation прагне так підвищити престижність учительської праці, щоб діти почали мріяти про цей фах.

Цього року 50 кращих педагогів, які представили 29 країн, обрали з 8000 претендентів із 148 держав. У лютому визначать 10 фіналістів, а в березні їх запросять до Дубая на церемонію вручення премії, що відбудеться на Міжнародному освітньому форумі. Мільйон доларів переможець отримає не одразу, а рівними частинами – протягом 10 років. І лише якщо працюватиме в школі ще принаймні п’ять років.

Тож за якими критеріями обирають найкращого вчителя в світі?

Найперший – визнання досягнень учителя (в класі і за його межами) учнями, колегами, громадськістю. Це мають бути не просто схвальні відгуки, а конкретні справи: участь у наукових проектах і громадських організаціях,  навчальні досягнення учнів тощо.

Наступний критерій – використання інновацій, методики викладання, що в результаті сприяють поліпшенню знань учнів.

Ще один показник – кількість учнів, які за прикладом педагога обрали професію вчителя. А цьому має передувати робота з  профорієнтації – написання статей, блогів, співпраця зі ЗМІ, участь у соціальних медіакампаніях, конференціях – те, що може сприяти підвищенню статусу освітянина в суспільстві.

Читати також: Народний учитель. Визначити найкращого українського

На оцінку впливають і ті досягнення конкурсанта, що можуть претендувати на унікальні моделі передового досвіду для вчительської професії. А саме –  визнання досягнень через засоби масової інформації, громадські нагороди тощо.

До здобутків учителя, який бере участь у Global Teacher Prize, зараховуватиметься і його діяльність із поліпшення доступу до якісної освіти для дітей з усіх верств суспільства.

Крім того, важливим є і те, якою мірою учні підготовлені до життя в глобалізованому світі, де вони зустрічатимуться із людьми різних релігій, культур і національностей. Тут береться до уваги співпраця з навчальними закладами інших країн, участь у програмах обмінів тощо.

Ці завдання не просто не з легких, а зважаючи на те, що основне – давати знання – ніхто не скасовував, здаються неохопними.  За те й нагорода – мільйон доларів.

Серед нинішніх 50 претендентів на перемогу є представники Австралії, Аргентини, Болівії, Бразилії,  Великої Британії, Греції, Йорданії, Індії, Італії, Канади, Кенії, Колумбії, Латвії, Малайзії,  Мексики, М’янми, Нідерландів, Пакистану, Палестини, Парагваю, Південної Африки, Польщі, Росії, Румунії, Сінгапуру, США, Сьєрра-Леоне, Фінляндії, Японії.

А наші вчителі не мають таких амбіцій?

Освітній портал “Педагогічна преса”

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *