Міністерство освіти і науки, молоді та спорту звернулося до керівників освіти різних рівнів з пропозицією назвати десять найгостріших проблем сучасної української школи.

І ось результати.

Міністр освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, начальники управлінь обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:

  1. Удосконалення взаємодії, рівня відповідальності між освітніми установами, методичними службами і органами управління через чіткий розподіл функціональних обов’язків і прав;
  2. Недосконалість нормативної бази, що регламентує роботу школи;
  3. Матеріальна база навчальних закладів застаріла. Недостатня кількість демонстраційного обладнання, наочності;
  4. Недостатня відповідальність батьків за навчання та виховання дітей;
  5. Недостатнє фінансування на утримання та розвиток навчальних закладів;
  6. Низький рівень зарплатні вчителя;
  7. Застаріла база комп’ютерів, відставання в інформатизації та комп’ютеризації від сучасних вимог. Низький рівень забезпечення сільських шкіл якісною мережею Інтернет;
  8. Фінансування управлінь освіти, підвищення престижу роботи державного службовця;
  9. Неякісна  підготовка майбутнього вчителя у вищому навчальному закладі, відсутність мотивації в його роботі;
  10. Тендери.

Начальники управлінь освіти міст – обласних центрів:

  1. Недостатнє фінансування;
  2. Застарілі комп’ютери, відсутність сучасного Інтернету;
  3. Тендери;
  4. Підготовка, підвищення кваліфікації вчителя;
  5. Занадто велика кількість перевірок;
  6. Занадто велика кількість заходів;
  7. Занадто велика кількість паперів;
  8. Негативний вплив соціальних чинників;
  9. Низька якість підручників;
  10. Устаткування навчальних кабінетів.

Начальники (завідувачі) районних відділів освіти(сільська місцевість):

  1. Здійснення якісного підвезення учнів, забезпечення ремонту та техогляду шкільних автобусів;
  2. Оновлення комп’ютерної техніки та ТЗН в закладах освіти, забезпечення ліцензійними програмними засобами;
  3. Застаріла матеріально-технічна база навчальних закладів;
  4. Недостатнє фінансування дошкільних, загальноосвітніх, навчальних закладів;
  5. Низька якість підручників;
  6. Відсутність коштів на поточні та капітальні ремонти навчальних закладів;
  7. Мала чисельність учнів;
  8. Недосконала система фінансування позашкільних закладів;
  9. Низька заробітна плата молодого спеціаліста;
  10. Недосконалість типових штатів відділів освіти.

Аналіз показує, що хоча проблеми дещо відрізняються, але є й спільні:

  1. Недостатнє фінансування галузі;
  2. Застарілі комп’ютери, відсутність сучасного Інтернету;
  3. Підготовка, підвищення кваліфікації вчителя, його низька заробітна плата;
  4. Складна процедура тендерних закупівель;
  5. Застаріла матеріально-технічна база навчальних закладів.

Якщо Вас це зацікавило, спробуйте визначити «свої» десять найгостріших проблем сучасної української школи.

За матеріалами прес-служби МОНмолодьспорту

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *