Експерти з освіти Реанімаційного пакету реформ застерігають народних депутатів, Голову ВР, Прем’єр-міністра та Президента України від порушення базових прав людини та загрози для всієї системи освіти України. Експерти Реанімаційного пакету реформ, група «Освіта», підтримуючи в цілому проект Закону України «Про освіту» (реєстраційний номер 3491), підготовлений до повторного першого читання, наполягають на вилученні параграфу 2 статті 75 цього законопроекту. Він передбачає, що «Головною науково-експертною організацією у сфері освіти є Національна академія педагогічних наук України», незважаючи на відсутність у її представників необхідних сучасних компетентностей для написання стандартів за більшістю спеціальностей. Прийняття цієї статті є кричущим порушенням принципів конкуренції та рівноправ’я у сфері освіти, демократії та академічних свобод. Закріплення перебільшеного переліку повноважень за однією організацією створить суттєві загрози для розвитку наукових шкіл у сфері педагогіки та освіти України. Передбачена в зазначеній статті монополія НАПНУ у сфері координації наукових досліджень, розробки наукових основ розвитку освіти, підготовки науково-методичного забезпечення освіти, підручників, у випадку її практичної реалізації неодмінно призведе до зниження якості наукової та науково-методичної продукції у сфері освіти. Наслідком її стане занепад педагогічних шкіл, які розвиваються в інших наукових установах, у тому числі педагогічних університетах, кафедрах педагогіки, а також незалежних центрів освітянської думки. За відсутності змагальності у цій сфері результатом стане також стагнація наукової школи НАПНУ. Закріплення за НАПНУ виняткових прав у розробці змісту і методів навчання, стандартів, навчальних програм для всіх складових і рівнів освіти поставить всі заклади освіти і всіх освітян України у залежність від однієї організації. Це є порушенням базових принципів демократії, а також прав і свобод людини. Експерти освіти Реанімаційного пакету реформ наполягають на вилученні п. 2 статті 75 проекту Закону України «Про освіту» в редакції станом на 30 березня 2016 року як такий, що порушує базові права людини і несе в собі загрозу для всієї системи освіти України. Читайте також: Експертне обговорення законопроекту «Про освіту»: шляхи перетворення законодавчих запобіжників неякісній освіті на запобіжники розвитку

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу