Днями факультет корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», ГО «Українська Асоціація Поведінкових Аналітиків» за підтримки Міністерства освіти і науки України провів І Міжнародну конференцію з прикладного аналізу поведінки «Застосування прикладного аналізу поведінки – АВА-терапії в системній корекційній роботі з дітьми з аутизмом».

У заході взяли участь понад 600 фахівців, серед яких відомі вітчизняні науковці в галузі корекційної педагогіки та психології, сертифіковані поведінкові аналітики з Ізраїлю, Грузії, України, дитячий психіатр, представники Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», обласних управлінь освіти, громадських організацій, студенти, корекційні педагоги. Перед ними виступили з цікавими доповідями сертифікований поведінковий аналітик ВСВА Юлія Ерц, професор Тінатін Чінчараулі, дитячий психіатр Ольга Доленко, поведінковий аналітик і соціальний педагог Світлана Мігульова, доктор психологічних наук Діна Шульженко, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОН України Тетяна Симоненко, кандидат педагогічних наук Наталія Ярмола та інші фахівці галузі.

4-1

Академік НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова Віктор Синьов у своєму виступі наголосив на ролі університету в об’єднанні всіх наукових, навчальних і громадських інститутів у неперервній корекційній допомозі не тільки аутичним дітям, а й їхнім батькам.

Як зазначила засновник Асоціації поведінкових аналітиків України Світлана Мігульова, новий освітній стандарт України вимагає модернізації освітніх технологій і запровадження нових послуг у загальноосвітніх закладах. Сьогодні особлива увага приділяється інклюзивним процесам, які тільки починаються в нашій країні. Це вимагає і навчання педагогічних представників, і створення нових академічних програм у ВНЗ України. За її словами, найвищим стандартом освіти дітей з особливими потребами є фундаментальна наука – прикладний аналіз поведінки.

8

У рамках конференції були розглянуті такі актуальні  питання: аналіз соціальної поведінки і застосування ефективних стратегій втручання; методи навчання соціальних навичок дітей і підлітків з аутизмом; роль дитячого психіатра в організації терапевтичного середовища при аутизмі; використання різних видів підкріплення в роботі з дітьми з РАС; програма формування соціально-адаптивних навичок у дітей з аутизмом; поведінкова терапія та інші.

Під час підбиття підсумків учасники конференції отримали відповіді на болючі питання, обговорили проблеми та шляхи їх вирішення з колегами та однодумцями, висловили сподівання щодо регулярного проведення подібних заходів.

ABA (Applied Behavior Analisis) – корекційна методика, що представлена у світі як ефективний спосіб поліпшення поведінки дітей та підлітків зі спектром аутистичних порушень.

За інформацією Інституту модернізації змісту освіти та НПУ ім. М.П. Драгоманова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *