У суботу, 23 квітня, в Міністерстві освіти і науки відбулася робоча зустріч міністра освіти і науки Лілії Гриневич і міністра фінансів Олександра Данилюка. Метою зустрічі було вирішення кризової ситуації з фінансуванням професійно-технічної освіти. Сторони погодилися, що ситуація, яка склалася з профтехосвітою після передачі її фінансування на місцевий рівень, вимагає нагального вирішення, однак має кілька складових – проблеми поточного фінансування і необхідність системної реформи управління галуззю профтехосвіти. Керівники Міносвіти і Мінфіну узгодили, що професійно-технічна освіта має фінансуватися з кількох джерел, зокрема, обговорили варіант фінансування з державного бюджету за рахунок освітньої субвенції на здобуття учнями ПТНЗ загальної середньої освіти. Що стосується професійної підготовки, то міністри обговорили модель, за якої відповідальність за професійну підготовку має бути розділена між державним і регіональним рівнями: державна субвенція має покривати здобуття освіти за гостро дефіцитними спеціальностями національного значення, коли в тому чи іншому училищі готують фахівців для кількох областей чи всієї України. Таке фінансування має йти через державне замовлення. Водночас професійна підготовка за тими професіями, які використовуються для комунального господарства, для обслуговування місцевої інфраструктури, мають фінансуватися шляхом регіонального замовлення. Також домовились залучити великий бізнес до консультацій із метою опрацювання моделей залучення бізнесу до фінансування професійної підготовки необхідних їм професій. Читайте також: Діти мають здобути в школі уміння і компетентності ХХІ століття, – Лілія Гриневич Міністри погодили, що Міносвіти і Мінфін спільно доопрацюють законопроект “Про професійну освіту” з метою внесення до Верховної Ради узгодженого документа. Нова схема фінансування профтехосвіти вимагатиме також внесення змін до Бюджетного кодексу. Її запровадження буде можливим з 2017 року. Лілія Гриневич також наголосила, що це нагальні необхідні кроки. Загалом професійна освіта потребує системного стратегічного реформування як в частині управління, так і в частині змісту. Інформує МОН України Читайте також: Педагоги профтехосвіти Луганщини довели свій високий фаховий рівень