Минулого тижня на базі факультету соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету відбувся семінар-практикум на тему: «Проблеми та досягнення сфери аутизму в світі та в Україні», який провела консул Європейської асоціації «Аутизм-Європа» Інна Сергієнко. Цей семінар зібрав не лише викладачів, вчителів, вихователів, корекційних педагогів з усього міста, а й провідних соціальних педагогів і психологів Запорізької області та громадських діячів.

У рамках цього семінару відбувся брифінг, під час якого виступили консул провідної європейської організації «Аутизм Європа», засновник Фонду «Дитина з майбутнім», лауреат міжнародної премії NAPA 2014 в номінації Community Mentor (наставник спільноти), мама дитини з аутизмом Інна Сергієнко, проректор із науково-педагогічної та навчальної роботи ЗНУ, професор Олександр Гура, декан факультету соціальної педагогіки та психології, доцент Ольга Пономаренко, директор Запорізької обласної громадської організації «Флоренс» Людмила Романенкова, директор Фонду допомоги дітям із синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Лариса Рибченко та випускник історичного факультету ЗНУ, голова громадської організації «Запорозька рада ветеранів АТО», депутат Запорізької міськради В’ячеслав Зайцев.

Такі зустрічі, на думку учасників брифінгу, дадуть змогу підготувати педагогів і психологів до практичної діяльності в галузі корекційної педагогіки та допоможуть сформувати правильне розуміння лобіювання цієї групи людей. Сьогодні результатом роботи з органами державної влади в галузі допомоги та захисту прав дітей і дорослих з аутизмом є створення робочої групи в Адміністрації Президента з подолання проблем аутизму, офіційне визнання в МОЗ «дорослого» аутизму, закладення в держбюджеті коштів на діагностику та лікування аутизму.

Семінар у Запорізькому національному університеті відбувся в рамках регіонального освітнього туру Інни Сергієнко містами України, під час якого вона читає семінари з аутизму для батьків, представників громадських організацій, профільних фахівців. Треба зазначити, що «Аутизм – Європа» є міжнародною асоціацією, основна мета якої – захист прав людей з аутизмом та їхніх сімей, а також покращення якості їхнього життя.

Робота семінару складалась із кількох частин. У першій частині семінару Інна Сергієнко виступила з доповіддю «Аутизм у світі: прикладні практики та кейси для України». Вона розповіла про визначення аутизму як комплексного порушення розвитку, про причини, ключові проблеми й ознаки розладу аутичного спектру (РАС). Так, серед причин РАС вона виокремила такі: генетичні особливості, порушення імунної системи, екологію, обмін речовин, стреси та пренатальні чинники. На думку Інни Сергієнко, важливим при роботі з такими дітьми є перебування аутиста в соціумі та взаємодія з соціумом, адже однією з ключових проблем РАС є проблеми у встановленні близьких стосунків. Крім того, важливим при цьому є і правильне визначення діагнозу.

Також вона розповіла про міфи щодо аутизму, серед яких нездатність аутистів відчувати, любити, спілкуватись, творчо й абстрактно мислити. Нагадала гостя і про методи комунікації з дитиною-аутистом, яка не розмовляє (мову жестів і систему картинок), а також адаптацію такої дитини до світу, з огляду на сенсорні особливості. Інна Володимирівна поділилась з усіма присутніми особливостями навчання дітей-аутистів, а саме: методикою АВА (покрокового тренування, мотивації, похвали за виконане завдання, емоційного спілкування), TEACCH (створення структурованого простору для навчання, гри, візуального розкладу, візуальних кордонів), DIR-Floortime (створення контакту з аутистом з допомогою його віддзеркалення, навчання навичок саморегуляції, спілкування, побудови емоційних завдань, виявлення особливостей сенсорного розвитку, пробудження інтересу до навколишнього світу тощо).

Також вона навела приклади, як і за якими методиками в Європі та Америці працюють із дітьми і дорослими-аутистами, які сервіси для них створені та як відбувається їх адаптація і соціалізація.

Водночас Інна Сергієнко зазначила, що ефективним є використання різних методик, альтернативної комунікації при навчанні дітей з аутизмом.

Під час семінару його учасники цікавились методичною літературою, новітніми й альтернативними методиками корекційної роботи з дітьми-аутистами. Також вони мали змогу ознайомитись із розвиваючими іграшками, методичними матеріалами та літературою для фахівців-педагогів і батьків.

У другій частині зустрічі Інна Сергієнко розповіла про особливості сприйняття світу дитиною з аутизмом, а також про допомогу та роль у навчальному процесі асистента дитини з аутизмом.

Прес-центр ЗНУ

Від Педагогічна Преса

Керівник порталу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *