5 травня 2016 року під час засідання Кабінету Міністрів України міністр освіти і науки України Лілія Гриневич доповіла про основні питання взаємодії Міністерства освіти і науки України з органами місцевої влади. Читайте також: Колегія МОН схвалила перелік підручників для учнів 8 класу Лілія Гриневич зазначила, що є три нагальні питання щодо взаємодії з органами місцевої влади: закупівля підручників для 4-х і 7-х класів, закупівля шкільних автобусів і формування мережі опорних шкіл. Як повідомила міністр, наразі половина учнів 4-х і 7-х класів не отримала підручників. Лілія Гриневич наголосила, що для вирішення ситуації з підручниками для 4-х і 7-х класів необхідно акумулювати замовлення. Міністр зазначила, що для цього обласним державним адміністраціям необхідно визначити обсяги закупівлі підручників по кожній своїй адміністративній одиниці. Аби зняти бар’єри щодо закупівлі, уряд своєю постановою № 321 від 25 квітня 2016 року дозволив здійснювати попередню оплату товарів, робіт і послуг, пов’язаних із виданням підручників і посібників, у розмірі до 70 % їх вартості. Читайте також: Дорожня карта для випускників із зони АТО та АР Крим Лілія Гриневич також зазначила, що в регіональних бюджетах є 600 мільйонів гривень, передбачених на закупівлю шкільних автобусів. «Для закупівлі автобуса району необхідно виділити свою половину, при його вартості – трохи більше 1 мільйона гривень. Не всі райони можуть дозволити собі такі витрати. Тому ми зареєстрували та пропонуємо на розгляд усіх міністерств постанову, згідно з якою цей поріг можливо буде знизити», – зауважила Лілія Гриневич. Також міністр звернулась до уряду з питанням необхідності врахувати потребу підвезення дітей шкільними автобусами й синхронізувати її з ремонтними роботами на автомобільних шляхах. Під час виступу міністр також дала визначення терміну «Опорна школа»: «Опорна школа – це школа у сільській місцевості, яка має щонайменше три філії, і до якої завозяться на навчання діти з інших населених пунктів, особливо учні старших класів», – зазначила Лілія Гриневич. Міністр наголосила, що основна мета опорних шкіл – забезпечення дітям у сільській місцевості доступу до якісної освіти. Лілія Гриневич повідомила, що на місцевий рівень було виділено 200 мільйонів гривень для дообладнання опорних шкіл. До початку нового року заплановане відкриття 100 таких шкіл, які підтримуються з державного та місцевого бюджетів, а також USAID. Читайте також: Лілія Гриневич: «Лише консолідувавши зусилля, ми зможемо забезпечити учнів підручниками» Також міністр зазначила, що є низка завдань, які МОН має вирішити до початку нового навчального року. Зокрема, це своєчасне забезпечення шкільними підручниками учнів 8 класів і перегляд навчальної програми для початкової школи, аби уникнути перенавантаження дітей та знеохочення їх до навчання. Лілія Гриневич зазначила, що триває робота з підготовки проекту концепції нової української школи, який заплановано винести на обговорення освітньої спільноти та громадськості під час серпневих конференцій. Інформує прес-служба МОН України